maandag 11 november 2013

November fotomaand dag #11

Dag #11 "het is een nacht"van Guus Meeuwis kwam meteen bij me op toen ik de opdracht van dag 11 aan het lezen was.

Dag 11 staat dus in het teken van de Nacht. Helaas weet ik nog steeds niet de juiste (lees mooiste stand) om mooie nacht of avond foto`s te maken. Maar ben er voor deze keer tevreden mee.
Maar toen stond ik voor het dilemma welke wordt het, dus plaats ze maar beide, ja het uitzicht is wederom van mijn scrapkamer.


Gisteren met Amy heerlijk wezen high tea-en bij "de Turfstaeker" in Ospel. Wow wat wat dat lekker, tot nu toe de heelrijkste high tea ooit gehad.
Het werd geserveerd in diverse gangen, wat eigenlijk wel fijn was, want zo heb je niet alles in een keer op tafel staan. Bij binnenkomst kregen we een glaasje Jus d`orange, (helaas verdragen mijn darmen dat niet dus werd mij glaasje appelsap aangeboden.  Hierbij kregen we een grote kom lekkere groente soep met verse ballen erin. De eerste pot thee was overheerlijk zacht van smaak, weet even niet meer wat er in zat iets van een bes en vanille room of zoiets, maar hij heet Ospels potje. Daar heb ik een zakje van gekregen van Amy, omdat ik haar op deze high tea trakteerde. Daarna kregen we een grote punt hartige taart bij met spekjes en lente ui, 3 sandwiches de man  met kip/kerrie, heksenkaas en zalmsalade, met een grote pot thee met pompoensmaak (boerinneke). Hierna de man 2 scones eigengemaakte (bosvruchten) jam en clotted cream en als laatste een pot thee met een karamelsmaak (zag eruit als water (zie foto hieronder), maar die was wel heerlijk echt smakend naar een karamel in je mond (deze thee heten Home Sweet Home, je zou hem alleen al voor de nama kopen). Bij deze gang kwam een etagère met zoete lekkernijen, een glaasje met een soort van schuim/mokka ijs met slagroom erop, een gestoofde peer en een grote chocolade bol. 
Zo, jammer dat ik zo vol zat want ik weet dat ze er ook hele lekkere cappuccino hebben anders had ik die nog een genomen maar ik zat echt te vol. Een echte aanrader om zo je middag door te brengen. Johan was met Dylan en Dave naar de proloog van de Dakar in Valkenswaard (nog een verjaardagscadeau van Dylan en Caroline. helaas was Caroline niet bij de high tea, omdat ze gisteren een kijkoperatie heeft gehad aan haar knie, beterschap Lien. De volgende keer ga je maar heerlijk mee desnoods dragen we je.
Liefs Yvon...

4 opmerkingen:

  1. leuke foto Yvon en wat een leuke collage van jullie high tea, zo lekker, al die kleine hapjes, ik ben dan helemaal weg van al die zoetigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie maan! Ik kan ook nooit kiezen ;-)
    High tea hadden we het al over gehad, maar die stoofperen zien er meer dan smakelijk uit!!
    Ik ben niet van de thee dus ik drink daar altijd koffie, eigenlijk zonde, maar de koffie is zeker ook de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg er spontaan honger van als ik jullie high tea zo lees hahahaha ..... je hebt een mailtje terug betreffende die col ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijk, die nacht foto's... ons (eenvoudig) toestel heeft gelukkig een aparte functie hiervoor. Had er nog een paar op de pc van enkele jaren geleden, dus heb ik maar een beetje gesmokkeld :)
    En wat die high tea betreft, jij weet ook wat aan te prijzen hoor!! Ik ben daar nog nooit geweest, maar toen ik jouw opsomming las, liep het water me in de mond. Misschien toch maar eens proberen??

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...