vrijdag 15 november 2013

Muzikale vrijdag #37, november fotodag #15 ergo therapeut geweeest

Yes, het is weer vrijdag, nu werk ik niet dus heb altijd wel vrij. Nou ja op het huishouden na dan, dus vrijdag heeft bij mij niets met VRIJ te maken. Maar de vrijdag is wel hier in huize van Heugten de muziekvrijdag, dus eens kijken waar ik jullie vandaag op mee kan laten blerren.

Deze dag staat in het teken van de ZON. Dus laat ik ook meteen 2 foto`s zien over de zon,die ik laatst augustus heb gemaakt in het zuiden van Limburg. Johan moest stoppen van mij zodat ik deze foto`s kon maken.

Dan eens overgaan op de orde van de dag, Muziek. Dus een liedje of iets wat muziek te maken heeft waar de zon in voorkomt, dus ffe de hersenpan laten kraken want dat zijn er best wel veel, die in me opkomen maar wil wat anders dan anders.

Ik zou graag gaan voor Bob Marley: Sun is Shinning geweldig nummer, weet nog dat mijn grote zus Carin er een LP van had en ik die soms stiekem pikte. The kinks : met sunny afternoon ook een geweldig nummer, weer totaal anders dan Bob Marly, maar ik ga nu voor? Een niet zo voor de hand liggende keuze denk ik, want heb normaal niet zo veel met dit soort muziek, wat bestaat uit hardere beats en veel elektronische klanken, maar toen ik hun voor het eerst hoorden was ik verkocht.
Klangkarussell bestaat uit de DJs Tobias Rieser en Adrian Held die allebei uit  Salzburg (Oostenrijk dus) komen. Met hun single Sonnentanz braken ze Europees door in landen als Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Nederland en België. Is ook een heerlijk zomers nummer, zie me al liggen onder de palmbomen op een tropisch eiland, cocktail in de hand en deze zonnige muziek erbij.


November fotomaand dag #15, we zitten alweer op de helft van de maand. Vandaag over iets wat in je tas zit. Kleine tas met behoorlijk wat rommel erin, nagelvijl, tandenstokers, pen, klein schrijfblokje, als ik wegga natuurlijk mijn portemonnee, autopapieren (als ikzelf rij), telefoon en noem maar op, nee make up zal je in mijn tas niet vinden, wel een lippenbalsem, maar ik ga voor een noodzakelijk kwaad, helaas, wat ik in iedere tas en jaszak heb zitten, in huis liggen er 2 en heb het altijd op voorraad. Wat zou dat nu zijn hoor ik jullie al denken, heel simpel dus mijn inhalator voor benauwdheid, die ik voor en tijdens inspanning in moet nemen. Dus in mijn sporttas zit er een , mijn gewone handtas en als je beide niet bij je hebt maar op de fiets bent eentje in mijn fietstas en nog dus in alles jaszakken, kan gewoon helaas net zonder dat ding. Zou wel willen.
Meestal heb ik hem toch een keer of 2 per dag gemiddeld nodig maar er zijn dagen dat ik vaker moet inhaleren, maar ook dagen dat ik bv maar 1x hoef te inhaleren. Dus dat is mijn foto voor vandaag.

Verder ben ik gisteren naar de ergo therapeut geweest en heb de nodige handreikingen aangereikt gekregen soms heel simpele tips die het leven aangenamer maken als ik bezig ben met het huishouden. En soms ook nog eens dingen die zo goed als niets kosten en wel heel handig zijn, helaas ook de nodige dingen meegekregen die wel het nodige kosten, maar ja , als je leven daardoor makkelijker wordt, dan kopen we ze met beetjes tegelijk. ben het meest benieuwd naar de stakruk die ik hopelijk over 2 weken kan lenen. Nu heb ik een wringer mee, enkele messen, potten openers en flesopener. Dus vandaag ga ik eens lekker vochtig afstoffen ipv nat zoals het normaal is.
Muzikale, Kiekjes en Handige Groetjes Yvon...

4 opmerkingen:

  1. mooie zon foto's en wat zien die hulpmiddelen er spectaculair uit, ik ben benieuwd wat voor gemak je er van hebt. Succes ermee en niet teveel doen he... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou met de wringer heb ik vanmorgen al gestoeit, wat een pokkeding zeg, misschien als ik hem vaker gebruik, maar tot nu toe was het een onding, zal wel aan mij liggen (vermoed ik) mijn doekje was wel heel droog dat is een feit

      Verwijderen
  2. Oh nu snap ik waar dat gewring over ging, liep dus achter met lezen! Benieuwd!
    Het zal inderdaad allemaal even wennen zijn! Hoop dat het je helpt.
    Grrr .... techno LOL, niet aan mij besteed ;-)

    Ik denk dat we allemaal een hoop zooi in in onze tas hebben, maar je inhalator zal wel sowieso een hoognodig ding zijn, maar goed dat die dingen er zijn.

    Mooie zonfoto's!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben nu ook dus blij met de geleende wringer haha, als je het maar goed doet. En zonder inhalator kan ik helaas niet en zeker niet met dit leuke weer.

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...