zaterdag 30 november 2013

De laatste dag van deze leuke november fotodagen, heb er vangenoten

Dag 30 de laatste dag van november nog 31 dagen te gaan en we beginnen aan een nieuw jaar, jeetje wat vliegt de tijd soms toch snel, terwijl ik dit typ.

Dag 30, Iets wat aan je muur hangt, ik heb best wel veel aan de muur hangen. Zou kunnen kiezen dus voor iets nostalgisch (een oud boterlepeltje van mijn moeder haar ouders), of iets wat ik zelf gemaakt heb schilderij of iets scrapperigs, maar ik ga voor iets wat ik zelf ontworpen heb. Maar heb laten maken, omdat ik dit zelf niet kon. Ja ik kan echt niet alles hoor.
Het idee is geboren in ons vorige huis, waar we iets zochten voor op onze(ook een blauwe)muur en iets groots. Had bij ikea een schitterend schilderij gezien met een rode roos erop voor 100 euro of zoiets. Maar toen Johan en ik er een wilde halen, bleken ze allemaal scheef te zijn (de lijst dan, dus die zou nooit recht tegen de muur komen te hangen) dus was wel een beetje teleur gesteld. Achteraf gezien maar goed ook want even later zag je ze overal hangen. Maar goed, dus maar naar huis zonder schilderij, in de auto kreeg ik al een idee, wat ik ook tegen Johan zei, ik zei er wel bij dat is iets duurder dan dit. Nou ik op zoek naar een schilderes en ging vragen bij Heijnen in Nederweert-Eind, maar die wisten ook niet 123 iemand die dit kon maken. Gelukkig kwam op het juiste moment, Mien Verstegen binnen en daar werd aan gevraagd of zei iemand wist die dat kon schilderen. Ja, zei Mien dat kan ik.
Dus de opdracht ging naar haar had een globale prijsopgave gekregen om 2 panelen te laten schilderen. Een zeer kostbaar bezit en was ontroerd toen ik ze voor het eerst zag. Net voor Johan`s verjaardag waren ze klaar, dus had ik ze op de bank gezet tegen de muur waar deze panelen moesten komen te hangen, doek erover en toen konden Johan, Amy en Dylan binnen komen. Dit schilderij hangt al (als ik me niet vergis van 2005) in onze woonkamer en zal er nooit meer verdwijnen. namelijk een schilderij met onze twee kinderen erop en zo treffend gemaakt, geweldig gewoon. Had Amy en Dylan al eens laten tekenen met houtskool, maar daar kan dit schilderij of eigenlijk twee niet tegenop. Mochten wij er een keer niet meer zijn dan kunnen ze ieder hun eigen paneel meenemen en ik hoop dat ze het net zo koesteren als wij dat doen. Het ontwerp is van mezelf, alleen toen ik ging kijkenzag ik iets, het schilderij was zo goed als klaar en zag dat er een fout was gemaakt. Ik had de tak (woest stoer bij Dylan getekend) en bij Amy het zachte van de klaprozen, maar vond het vervelend om dat tegen de maakster te zeggen want het blijft evengoed mooi en ze heeft het super gemaakt ook het doorlopen van
de klaprozen en de tak geweldig. Dit is dus ook meteen het sluitstuk van deze 30 foto dagen.
Foto Groetjes Yvon...

3 opmerkingen:

  1. Jeetje Yvon, dat is een prachtige afsluiter/uitsmijter van deze maand.
    Met recht iets om met heel je hart te koesteren!!

    Ook genoten van jouw aandeel in deze maand, geweldig om te zien hoe iedereen een andere invulling geeft aan een "dagthema", ieder op zijn/haar eigen unieke manier!!
    THX!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig, wat mooi, ik ben er stil van. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi... dit fleurt je kamer helemaal op, zowel letterlijk als figuurlijk!!
    Om met recht trots op te zijn.

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...