woensdag 27 februari 2013

Ben getagd door Jose

Ben getagd, getagd, ja hoor door José van het blog Sprakeloos, dus nu moet ik met de billen bloot.

* Waar ben je geboren?
Willibrordusstraat 14 in Nederweert, helaas zijn die huizen enkele jaren geleden afgebroken en staat er nu een woon/zorg complex.

* Ben je naar een speciaal iemand vernoemd?
Ik heb de doopnamen Fransisca (van mijn peettante) en Petrus (van mijn peetoom) mijn roepnaam is niet vernoemd en zou ook niet weten hoe mijn ouders op deze naam zijn gekomen?

* Heb je kinderen en zo ja hoeveel?
Yep, Amy 3-6-1989 die samenwoont met Dave 21-7-1986 en Dylan 18-3-1993 die dit jaar hoopt te gaan samen wonen met Caroline 14-8-1990.

* Hoeveel huisdieren heb je?
Tja die kan ik niet tellen net als José zitten die in de vijver wel geen sneeuw erop maar wel nog ijs en een huismerel die iedere dag tussen de bamboe rondscharrelt en al 2x een nestje heeft gebouwd me mini mereltjes als gevolg helaas afgelopen lente niet? Zij het geen schatjes (4-4-2011).


* Wat was het ergste letsel wat je ooit had?
Oef, dat ik daaraan herinnerd moet worden was met de bevalling van Amy (zal jullie de details besparen maar leuk was het niet als je net mama bent geworden en 6 weken niets kan, denk dat dat genoeg zegt).

* Heb je speciale talenten?
Tja, wat zal ik daarop zeggen, denk het wel noem het eigendunk, maar ik vindt zelf dat ik meestal wel mooie scrap dingen maak en beppen natuurlijk (weet alleen niet of je dat onder talent mag verstaan?)

* Wat is je favoriete ding om te bakken/koken?
Ik ben helemaal niet dol op bakken en of koken, heb er eerlijk gezegd een hekel aan, niet om het op te eten hoor, dat is meestal wel lekker. (dit komt ook omdat ik niet te lang kan blijven staan dus ga voor een heerlijk pan nasi snel gemaakt en lekker, of mijn eigen zoôrvleîs, hoef je niet veel aan te doen. 

* Wat is je favoriete fastfood?
Een kalfskroket met een broodje, mjammie.


* Wat is het eerste dat je opvalt als je naar mensen kijkt?
De ogen, daar kan je al veel in af lezen over de persoon. Die van mij zijn bruin/groen, maar als ik het voor het zeggen had koos ik mooie blauwe ogen.


* Wanneer heb je voor het laatste gehuild?
Vorige week nog bij iets wat op tv was , weet alleen niet meer wat dat het was!!! Maar ik kan dus bij wat emotioneels op tv dus echt zitten te janken.

* Maak je je momenteel ergens zorgen over?
Ja, soms over de financiën ,maar wie niet tegenwoordig. En natuurlijk over mij nek dat die weer wat beter gaat functioneren wat ik wel hoop!

* Noem 3 drankjes die je regelmatig drinkt?
Water, thee en een latte machiatto (wel een goede schuimlaag erop).

*  Wat is je favoriete boek?`
Dan ga ik voor Gunther Wallraf IK (Ali) dit boek moet je echt gelezen hebben. Over een Duitse journalist/auteur die zich vermomd als Turk en dan aan het werk gaat in Duitsland. Dit boek raakte me in 1985 al en heb het ook al verschillende keren gelezen. (lees sowieso het liefst boeken die waar gebeurd zijn, oorlog, misdaad onderdrukking etc.)


*  Zou je een piraat willen zijn?
Nee, loop zo soms al mank genoeg (haha) en dan ook nog die haak i.p.v. een hand een lap voor je ogen wat ook lastig is met een bril , nee laat mij maar gewoon mezelf zijn.

* Wat zijn je favoriete geuren?
De geur van een bosje fresia`s (mijn moeders lievelings bloemen dan meen ik dat haar ik haar nog kan ruiken, vers gemaaid gras, de paddetsoelengeur in een bos. Helaas kan ik vanwege mijn astma niet meer tegen geurtjes om op te doen, toen dat wel was had ik er 2 nl. Kenzo Amour en Burberry Brit (wel de parfum,)  mmmm lekker, maar ja, heb ze maar weg gegeven want in de kast laten staan was ook zonde.


* Waarom blog je?
Tja, wat zal ik daar eens op antwoorden, denk om mijn scrap projecten aan zoveel mogelijk mensen te laten zien, met de hoop dat er iemand inspiratie uit haalt (dat is toch wel de voornaamste reden en te beppen over dingen vandaar de naam Scraps & Beps van Stampidoe.

* Wat vindt je het minst leuke aan jezelf?
Overduidelijk mijn nek, die loopt in een lijn door met mijn hoofd en dat is al heel lang zo denk wel een jaar of 20.

* Wat is je favoriete hobby?
Hoe heet dit blog, eigenlijk denk dat die naam genoeg zegt??? Scrappen natuurlijk, maar verder lees ik ook heel graag , (zie favoriete boek).

* Wat vindt je belangrijk bij een vriendin?
Dat ze me respecteert zoals ik haar ook respecteer.

* Noem iets dat je gedaan hebt wat je nooit verwacht had te doen?
Toen Amy en Dylan klein waren in de kabelbaan in Valkenburg (en dat met Hoogtevrees) terug weg heb ik wel gelopen met Amy want ik durfde echt niet meer terug met dat wiebel ding. Ik was net een klein kind zo gegild heb ik. Natuurlijk hadden Amy, Dylan en Johan de grootste lol om mij. Maar ja voor je kinderen wil je je niet laten kennen, terwijl ik op mijn 16de er nog in was geweest en toen veel minder last van hoogtevrees had maar het is gewoon erger geworden omdat ik hoogtes uit de weg ga.


* Wat doe je het liefst?
Zoveel, maar in ieder geval door mijn beperkingen genieten van de kleine dingen in het leven.

* Waar erger je je aan?
Mensen die niet eerlijk zijn tegen hunzelf niet maar zeker niet tegen hun medemens. Daar hoort geen leugentje om bestwil bij, die heeft iedereen wel eens.Maar echt oneerlijke mensen en mensen die de ander niets gunnen, geen kleine dingen en vooral geen grote dingen.

* De laatste keer dat je hard moest lachen?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd dat kan dus al bij dat liedje zijn wat ik zaterdag op mijn blog plaatsen van de smurfen het is weekeind. Heb je dit liedje gemist klik dan op SMURF.


Zo, ik heb mezelf bloot gegeven, soms staan er dus ook dingen die niemand nog weet of bijna niemand. Voel je jezelf geroepen om ook met de billen bloot te gaan, doe het vooral met veel plezier. 
Niets moet alles mag, is het motto!!!

Natuurlijk tag ikzelf ook wat mensen en denk erom het zou leuk zijn als je meedoet maar niets moet alles mag is het motto!!!

Anita (die ik uit het oog verloren was , maar gelukkig weer heb hervonden)
Alida (die samen met mij in het designteam van scrapPlezier zit)
Els ( een trouwe volger van mijn blog) 
Carin (mijn zus die quilster is)


bedankt José dat je me getagd hebt was leuk om te doen.

Groetjes Yvon

3 opmerkingen:

  1. Heee, leuk om te lezen Yvon... Wat een werk om dat allemaal op te schrijven (tikken).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan!
    En je talenten zijn inderdaad goed zichtbaar op je blog!

    Mooi boek heb je genoemd, indrukwekkend was het!

    Oh ja Fresia's! Die vond mijn moeder ook altijd heerlijk ruiken, je ziet ze volgens mij niet meer zoveel tegenwoordig, helaas:-(
    Leuk om te lezen!

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk Yvon, zo leer ik je nog beter kennen. Ik wist niet wat taggen was, maar ik heb het geloof ik begrepen...
    Leuk dat je mij getagd hebt, ik ga mijn best doen...

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...