vrijdag 25 oktober 2013

Muzikale vrijdag #34 Nu met lucht foto`s!!! en update revalidatie

Zo, vandaag de laatste dag van mijn revalidatie. Moet zeggen dat ik er de laatste weken wel naar uitkeek, niet dat ik de revalidatie niet leuk meer vond, maar dat ik weer rust krijg in de zin van mijn gewone ritme weer kan oppakken. Tijdens de revalidatie heb ik zowat alles op een laag pitje moeten zetten omtrent het huishouden, scrappen etc. Ook omdat ik de fysio, cesartherapie, pedicure, kapper etc. al die dingen die ook moeten gebeuren, op de dinsdag en donderdag heb moeten doen, dan kon ik in het weekend wat aan het huishouden doen en met hulp van Johan die ook meer heeft gedaan dan anders, anders had ik de revalidatie niet getrokken. Ja, dat viel vaak niet mee, speelt natuurlijk ook mee, dat het niet alleen mijn astma is, maar mijn hele lichaam wat niet mee wil werken. Nu snap ik ook des te beter dat ik een jaar geleden op mijn oren kreeg van de fysio toen ik eens 2 dagen achter elkaar ging fitnessen, (mijn lichaam komt dan niet aan de rust die, dat wel nodig heeft om te herstellen). Hierna nog 2 dagen assessment in Horn en dan over 6 weken controle fysiotherapie en longverpleegkundige in het ziekenhuis. Dit moet volgens mij om de zoveel tijd als ik me niet vergis.

Was vandaag hartstikke leuk met revalideren, al was het programma van vandaag vermoeiend en vervelend, dan merk je pas echt dat je heel veel bent vooruit gegaan. En daar was het me ook om te doen. Had een klein appeltaartje bij me voor bij de koffie/thee. Veel gelachen vandaag, wat bij mij nu natuurlijk makkelijk ging omdat alles zo licht ging. Dus nu op naar dinsdag en woensdag het eind assessment,ben wel benieuwd wat ze daar zeggen, maar heb mijn doelen gehaald en sommige apparaten zelfs iets zwaarder dan wat moest, dus ik zeg ik ben geslaagd.


Maar over tot de orde van deze muzikale vrijdag. Het laatste element van de vier en dat is natuurlijk Lucht. Ja daar heb ik natuurlijk heel veel foto`s van en zeker nu ik boven zit te scrappen en mijn pc boven staat, geniet ik nog meer van dit mooie wolkenspel. Nu ga ik deze week nog wat luchten fotograferen want de meeste heb ik hier al laten zien. (Dat is dan weer een voordeel dat je geruime tijd van te voren je blog kan inplannen.
Nu nog een liedje erbij zoeken, valt even niet mee. Zelfs Johan kwam met nummers aandragen zoals, the air that a breath, in the air tonight, en nog wat andere die ik inmiddels weer vergeten ben. Maar ik ga voor een liedje wat ik via Google tegen kwam. Het sprak me met name aan omdat het ook gaat over lucht ademen, er is geen lucht in de lucht en dan duid ik dus meer op mijn astma dan op de rest van dit mooie liedje. Gelukkig heb ik een heel brede muziekkeuze en kan hele veel muziek waarderen. Dus deze keer ga ik voor Jordin Sparks & Chris Brown met No Air.


Een schitterend nummer, al zeg ik het zelf.

Muzikale Groetjes Yvon...

7 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat je ernaar toe leeft, weer het gewone leven en hopelijk heeft de revalidatie een blijvend effect gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat blijvend effect ligt aan mezelf, minimaal 2x per week gaan fitnesse wat ik natuurlijk ook doe anders had ik die zware revalidatie niet hoeven te doen.

      Verwijderen
  2. Ja een supermooi liedje, ik heb het tijden grijs gedraaid!!! Maar die Chris Brown met zijn losse handjes wilde ik niet de eer gunnen om op mijn blog te verschijnen ;-)
    Ik vind Jordin Sparks en ook Jennifer Hudson, 2 van de mooiste, begaafdste zangeressen die American Idol hebben voortgebracht, echt genieten!
    Tattoo en Battlefield van Jordin zijn ook prachtig!

    Yay laatste dag, toch maar taart en slingers ?!! :-P

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik zei toch al dat mijn muziekkennis ver beneden nul is. Ik wist niet eens wie Chris Brown was en eigenlijk ook Jordin Sparks niet ik googel meestal liedjes als ik er 123 geen weet en kom dan ergens bij uit wat me aanspreekt, maar wie of wat weet ik bijna nooit

      Verwijderen
  3. mooi en toepasselijk Yvon, succes vandaag en een heel fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvon succes met vandaag ..En uuuuu als je weer een beetje in het gewone ritme zit kunnen we misschien weer een keer gaan ontbijten.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mjammie na komende week heb ik weer mijn gewone ritme, gelukkig.

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...