vrijdag 4 oktober 2013

Muzikale vrijdag #31

Yes, it`s friday. Niet dat ik wat speciaals met de vrijdag heb behalve dan dat de visboer op het plein staat (mmmmmm) en er weer een muziekvraag komt, dus eigenlijk wel speciaal die vrijdag want we gaan hem erin houden ook komend jaar. We zijn al druk weer vragen aan het verzamelen, voor dit jaar hebben we ze al, nu nog liedjes op verzinnen natuurlijk en weer vragen voor komend jaar verzinnen, het voordeel is, je kan het al van tevoren inplannen op je blog.

De vraag van vandaag is er weer eentje van José en eigenlijk een hele leuke want het gaat over de vier elementen. Ze komen ook zover als ik weet in iedere astrologie terug de oudheid, het boeddhisme, de westerns wereld, chinees noem maar op. Welke elementen zijn dit dan voor degene die niet weet waar het over gaat, nou over  Water, Vuur, Aarde en Lucht. Iedereen heeft wel iets met een van deze elementen of met alle 4.

Vandaag is het thema Water, nou makkelijk zou ik zeggen er zijn zoveel liedjes die over water gaan, bv Simon & Garfunkel; Bridge over Troubled Water, The Who; water, U2 : Walk to the water en natuurlijk een heel bekend Nederlands nummer van Piet veerman ; sailing home, zo kan ik nog wel even doorgaan. Hieronder wat foto`s van mijn hand met het thema water.

Maar ik ga voor een iemand die niemand van mij zou verwachte, maar die ik ben gaan waarderen toen Koning Willem Alexander en Koningin Maxima ingehuldigd werden. Dan met name het enthousiasme van het koningspaar op deze dj, namelijk Armin van Buuren, zo vindt ik het leidje wat hij er nu veel gedraaid wordt ook zo mooi met Trevor Guthrie; This is what it feels like, geweldig gewoon vandaar dat ik na enig google werk op dit nummer van hem kwam "Song for the ocean". geweldige beat erin heerlijk stampen zou ik zeggen.
Muzikale Groetjes Yvon...

2 opmerkingen:

  1. Mooi beschreven en mooi gekozen Yvon, fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yup, Armin rules the World! Veel moois gemaakt al.
    Mooie foto's ook erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...