dinsdag 4 januari 2011

TOM 1

Zo mijn eerste TOM bingokaartje is klaar. Dacht ga het hele boekje eens in het dialect doen praat, lees en schrijf het maar soms was het toch even zoeken naar het juiste woord. Maar ben er nu al blij mee, dat ik hiervoor gekozen heb.

I`m was het woord dus ich bin

                                      
Tja en wat staat er dan;
Tjê waêm bin ich, kan dan waâl beginne met Yvon mêr det daon ich neêt. Dus soms bin ich waât eÎgewiês, wi-j now mêr ich bin waâl eîne ejchte Neejwieeërtenaâr en unne presiese en zeeker met skreppe. As ich eets in mîene kop heb, heb ich et neêt aan mîen koônt. Bin auch bekintj as Stampidoe de kallende skrepper, mam van Amy en Dylan oôs wichter en eîne schoeênzoeên Dave. Bin sints 24-7-87 getrouwtj met Johan en nog stieêds woeën ich in Neejwieërt, wao ich op 2-2-66 bin geboôre dus nôw bi-jnao 45 jaôr ein Pinmaekerînneke en wi-j det je merktj hao ich van plat. dit bin ich dus.

Nederlands;
Tja wie ben ik, kan dan wel beginnen met Yvon maar dat doe ik niet. dus soms ben ik wat eigenwijs, zoals nu maar ik ben wel een echte nederweertenaar en een preciese en zeker met scrappen.
Als ik iets in mijn hoofd heb heb ik het niet aan mijn kont (weet niet of dit zo goed nederlands is).
Ben ook bekent als Stampidoe, de pratende scrapper, moeder van Amy en Dylan onze kinderen en een schoonzoon Dave. Ben sinds 24-7-87 getrouwd met Johan en nog steeds woon ik in Nederweert, waar ik op 2-2-66 ook ben geboren, dus ben nu bijna 45 jaar een Pinmakervrouw (pinmakers heeft met vroeger te maken met turf steken in de peel) en zoals dat jullie merken hou ik van het dialect. dit ben ik dus.

 Groetjes, Yvon

1 opmerking:

  1. Ziet er leuk uit Yvon, en wat een leuk idee om het in dialect te doen.
    Ik zie dat je precies een half jaar ouder bent dan ik (02-08-1966)
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...