vrijdag 27 maart 2015

My music #13


Zo, hier zijn we weer, heerlijk uitgerust (of niet) na een heerlijk scrapweekend. Het nadeel van zo`n weekend is dat ik nu nog aan het bijkomen ben maar ja het zei zo, je moet er wat voor over hebben.
Vandaag staat de muzikale vrijdag in het teken van een van mijn favoriete vrolijke muziek soorten, namelijk Cajun- Zydeco. O, wat doet me dit verlangen naar midden jaren 80. met een grote groep gingen we All Rapone & the Zydecco Express achterna. De eerste keer dat we (Johan en ik) ze zagen was als ik me niet vergis bij Café de prins in Ospel. Was meteen verliefd op deze muziek, zo geweldig, soms rustig, soms wilder maar altijd heerlijk vrolijk end at wordt ik er nu nog van. Dus het zou voor de hand liggen als ik voor All Rapone zou kiezen , Maar ik ga voor zijn zus Queen Ida, die ik in de midden jaren 80 live heb gezien in Amsterdam, in Paradiso de eerste keer dat ik daar kwam. Het leuke van dat concert was dat de voormalige drummer Ben Holmess lll, toen voor haar drumde.

We kenden de band (All Rapone en the Zydeco Express) zo goed dat ik er een boek over kan schrijven met geweldige verhalen, o.a. dat we ze achterna reiden door nederland, Duitsland en zelfs in 1986 in Denemarken. o, wat was dit een geweldige tijd om nooit meer te vergeten.

Kijk, luister en wordt vrolijk, geniet vooral van het wasbord, waar zo`n geweldige klank vanaf komt.
Muzikale Groet Yvon...

1 opmerking:

  1. Zie je, wist ik toch dat jij hier meer verstand van had dat zei ik al in mijn kaasloze vrijdag ;-)

    Heel aparte muziek vind ik het en wel leuk om eens in onder te duiken!
    Ze legt ook meteen uit hoe uitgebreid die Cajun-wereld is in muziekstijlen - uiteindelijk loopt dus alles in elkaar over qua stijlen. Nice!

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...