vrijdag 17 januari 2014

Muzikale vrijdag #43 en een SU kaartje


De derde provincie van Nederland is aan de beurt en dat is vandaag Utrecht. Aan deze stad heb ik best wel mooie herinneringen zelfs de tijd dat ik er twee keer in het kinderziekenhuis heb gelegen was een jaar of 8. Dat was echt een beleving dat ziekenhuis aan de nieuwegracht 173. Als je geen koorts had mocht je met de zusters mee naar buiten eendjes voeren bij de gracht, dan liepen we eerst naar de bakker om de hoek, waar we oud brood kregen. Soms mochten we zelfs mee naar de markt. dat zijn echt mooie tijden om te herinneren, beter dan die in Weert in het ziekenhuis waar het toch heel anders was en waar je in bed moest blijven en iedere dag een pyjama aan, dat was in Utrecht ook niet, als je geen koorts had mocht je je eigen kleding aan. dat zijn dan dingen die je koestert in je herinneringen. Gelukkig is het ook In weert tegenwoordig anders. Maar genoeg hierover over op de orde van de dag, het gaat over muziek uit de provincie Utrecht.

Het eerste wat in me opkwam was Henk Westbroek, maar dat is nu net niet echt mijn mijn muziek, alleen het liedje sinterklaas wie kent hem niet is wel goed, maar ja omdat nu in januari, als mijn keuze te zetten, nee. Dus even gegoogeld en toen kwam ik erachter dat de zangeres van Within Temptation uit Utrecht kwam , ja en die band vindt ik geweldig mooi. Mijn favoriete nummer van haar is toch wel Angels, dus ik kies voor dit mooie nummer. Wat heeft die meid ene geweldige stem, ik vergelijk haar soms met Sinead o'Connor ook zo`n gave zangeres maar niet uit Utrecht.


Vanmiddag ook nog deze kaart gemaakt met mijn nieuwe SU stempelset, wat is die toch mooi. deze kaart doet mee aan de kleurenuitdaging op het blog van SU-perchallenge. de kleuren zijn Baked Brown Sugar, Crisp Canataloupe en Very Vanilla.

Gebruikte materialen; Very Vanilla en Baked Brown Sugar cardstock, de stempelset Simply Sketched, Baked Brown Sugar inkt, designpapier Birthday Basics, lint Ruffle Stretch trim  Baked Brown Sugar, Crisp Canataloupe en Seam Binding Ribbon Very Vanilla. Bij de stempel ben ik toen dat hij gestempeld was, met wat water en een penseel voorzichtig overheen gegaan zodat de inkt wat mooi uitliep (dus net als aquarelverf).

Veel Luister Kijk Plezier,
Groetjes Yvon...

11 opmerkingen:

  1. Idd zelfde gedachte, maar dat ff googlen zal wel diep spitten zijn geweest, ik hoorde ooit toevallig dat ze de achterbuurvrouw van Gerard Ekdom was en die woonde in Baarn/Soest anders had ik het niet eens gevonden geloof ik, ik sla dus echt nutteloze info op blijkbaar :-$
    Wel leuk dat je als kind goeie herinneringen hebt aan een ziekenhuis!!
    Zo kan het dus ook, niet echt een trauma opgelopen dus ;-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas toch wel een trauma voor ziekenhuizen nl. dat van Weert als kind en als volwassen. Heb er vroeger ontzettend veel in gelegen iets met mijn nieren en ze zijn er nooit zover ik wet achter gekomen wat het nu precies was. heb daar echt geen goede herinneringen aan, net als aan beide bevallingen niet, dus je kan zeggen ik heb schrik voor ziekenhuizen, helaas

      Fijn weekend

      Verwijderen
    2. Ik bedoelde eigenlijk dat ziekenhuis in Utrecht, dat ze daar "leuker" met kinderen omgaan, dat lijkt me positiever.
      Praat me niet van Weert momenteel, snap dat je daar niet veel goede woorden voor over hebt, prutsers. :-(

      Verwijderen
  2. Prachtig kaartje! Dank je wel voor het meedoen met de SU-perchallenge. Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een schitterende kaart Yvon, heel stijlvol, zelfs een beetjes vintage.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt. Bedankt voor het meedoen aan de SU-per challenge. Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie verwerking van de kleuren challenge. Bedankt voor het meedoen!
    Groetjes, Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaartje is prachtig! Bedankt voor het meedoen bij SU-per Challenges! Lieve groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk kaartje is het geworden. Je hebt de kleuren prachtig weten te verwerken. Bedankt voor het meespelen met SU-per Challenges :)

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart heb je gemaakt. Gezellig dat je meedoet op het SU-per challenges blog.

    Groetjes Helene

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...