vrijdag 3 januari 2014

Muzikale Vrijdag #42 / 2014


Natuurlijk gaan zoals ik al gemeld had José en ik door met de muzikale vrijdag, het is gewoon zo superleuk om te doen. De vragen zijn meen al ergens tot juni vastgelegd, dus we kunnen vooruit. Dus ik laat de teller gewoon doorgaan dit jaar en dit is dan de 42ste muzikale opdracht en dan heb ik de start van 18 januari niet meegeteld. Daar begonnen José en ik met 30 dagen achter elkaar een uitdaging te maken naar aanleiding van een uitdaging van 3FM uit 2011. Was toen super o te doen en dat is het nog steeds dus eigenlijk is dit de 72ste muzikale uitdaging, echt geweldig weer, je muziekkennis wordt opgefrist en dat is bij mij dan weer wel hele erg nodig.

Zo deze week beginnen we met de eerste van de 12 provincies die Nederland telt. Dus bij sommige zal het moeilijk worden om iets leuks te vinden maar om het iets makkelijker te maken heb ik ervoor gekozen dat eventueel de band/zanger/zangeres uit die provincie mag komen. Want probeer maar eens een liedje met Flevoland erin te zoeken, wie weet er eentje?? Niet dat dat de provincie is waar we mee beginnen nee we beginnen natuurlijk met ons eigenste LIMBURG, tja dan zou je op het limburgs volkslied uitkomen wat ik wel een mooi liedje vindt.
Waar in ’t bronsgroen eikenhout, ’t nachtegaaltje zingt.
Over 't malse korenveld, ’t lied des leeuweriks klinkt.
Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord.
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Blijf het mooi vinden, maar natuurlijk neem ik niet de makkelijkste weg maar ik ga voor een succes nummer van Rowen Heze, maar deze keer gespeeld door de Heideroosjes, super gaaf gedaan.

Denk dat dit een geweldig begin is voor de eerste muzikale vrijdag van 2014. De Peel ligt deels dus ook in Nederweert (Ospel). Dus hoe goed kan het jaar beginnen, zo dus.

Muzikale Groetjes Yvon...

2 opmerkingen:

  1. Great minds often think alike oftewel, grote geesten denken vaak hetzelfde! ;-)
    Heideroosjes rule!!
    Vind deze versie zelfs tig keer beter dan die van Rowwen Heze, maar dat kan aan mij liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou beter weet ik niet ben groot liefhebber van RH, haha, maar ene schitterend nummer is dit

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...