vrijdag 30 augustus 2013

Muzikale vrijdag #26 en tutorial bloem

Deze vraag kwam in me op naar aanleiding van een spelletje word feud samen met José,waar ik dus de muzikale uitdaging mee doe. Ze legde het woord busje, dus wat schiet mij te binnen het idiote liedje van busje komt zo van Höllenboer. Tja en als dat liedje eenmaal in je hoofd zit is het er nog niet uit, dus ik wil hem evengoed even met jullie delen, voordat de echte muzikale uitdaging van vandaag komt.

Dan over tot de echte uitdaging, kies een liedje waarin een vervoermiddel centraal staat. de aanleiding van de vraag heb je hierboven dus kunnen lezen, nu even bedenken welk liedje ik daar voor ga uitkiezen.
Eigenlijk is deze vraag niet zo heel moeilijk ik ga met de auto, trein, vliegtuug en de boot van de enige echte Limburgse band Rowen Heze, die ik ontzettend graag hoor spelen, tja als rasechte Limburgse is dat misschien wel te begrijpen. het scheelt natuurlijk ook ik versta hun goed, haha en dat is met Engelse muziek voor mij wat lastiger. Hoop dat jullie dit nummer ook net zo mooi vinden als ik het vindt.

Weer wat DT-werk van mijn hand, aangezien ik dit maakte toen mijn scrapkamer nog een rommeltje was, was het zoeken naar iets wat ik snel kon pakken en niet teveel tijd kosten. Deze stoffen bloem is zo klaar en mooi op een kaartje of op een Lo.

Wat heb je nodig 6 lapjes stof, van ongeveer 8 x8 cm. 6 kersenpitjes of dikkere kralen etc., stukje garen. Dit heb je nodig voor de bloem dus en de kaart is snel gemaakt de ondergrond met washitape gedaan en er een tekst op gestempeld en klaar is de ondergrond. Houten embellisment. Een kaartje wat dus snel klaar is, als je weinig tijd hebt.

 Leg op elk lapje een kersenpit/kraal in het midden.
 Prop dit dan op elkaar en bind het vast met een stukje garen.

 En klaar is een deel van je bloem.

 De basiskaart, snel gemaakt met washitape.
Alles bij elkaar genomen.
 Plak twee stukjes dubbelzijdige tape (stevige) op de kaart waar je je bloem wilt hebben.
 En begin je lapjes stof in een cirkel te leggen.


 Plak als afwerking een houten embellisment of knoop of dergelijke op het midden van je bloem.

Muzikale en Creatieve Groetjes Yvon...

8 opmerkingen:

  1. Ooooh, die is superleuk! Maar wordt dat niet erg dik????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt best mee past in een gewone enveloppe, en op je lo is het wat zal ik zeggen een kleine 1 cm hoog, dus ook te doen.

      Verwijderen
  2. Die Hollenboer WIL ik niet eens horen LOL
    Maar Rowwen Heze is inderdaad een prachtig liedje!!!
    Net zoals de kaart trouwens, geniaal, maar wat een werk!! Mooi!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt geluk dat je nu niet naast me zit want dan liet ik je busje komt zo steeds weer horen , haha, jij ben t de aanstichter van het busje.....

      Verwijderen
  3. Rowen Heze hoor ik ook graag, ze worden regelmatig gedraaid op radio 2. Gaaf kaartje en wat een leuke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt marjan, ben zelf helemaal verzot op Rowen Heze, maar ja wat wil je als limboér

      Verwijderen
  4. wauw, wat leuk en origineel om zo een bloem te maken en nu snap ik wat ik met die kersenpitten kan, bedankt voor het delen Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, nu wil ik er wel een keer ene bloem van zien natuurlijk, deze pitten kwamen uit een gescheurde pittezak dus ze zijn ook lekker schoon, als je erg nog nodig hebt meld je maar

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...