woensdag 28 augustus 2013

Korte vakantie gehad

Zo, tussen de bedrijven door (lees revalidatie) zijn we toch enkele dagen er tussenuit geweest. Even niet thuis zijn , niets moeten dan plezier, genieten en foto`s maken van al dat moois wat op ons pad kwam deze 4 dagen. Zoals deze mooie foto.

Nee, gekkerds we zijn niet in Amerika geweest al doet de vlag dit misschien wel vermoeden, ten eerste durf ik niet te vliegen en ten tweede hebben we er het geld niet voor, dus American Dream. deze foto is genomen op het Amerikaans oorlogskerkhof in Margraten een aanrader als je geintreseed bent in onze bevrijders, waarvan er helaas veel het leven hebben moeten laten gaan door Nederland en andere landen natuurlijk te bevrijden. We, althans ik ben jullie eeuwig dankbaar, vandaar dit bezoek aan dit oorlogskerkhof.

We zijn dus naar oôs schoeêne Zuide geweest, we waren er al zo vaak geweest steeds dagjes en toen waren de kinderen kleiner of zelfs nog voordat we kinderen kregen, dus nu hadden we zoiets van dat willen we nog eens bezoeken.

Zaterdag aankomst in de stacaravan die we gehuurd hadden, mooi locatie al viel de zaterdagavond wat slecht, vanwege de harde muziek (er was een of andere zanger op de camping). De camping lag op de Bemelerberg, mooi locatie voor viel wielrenners (vond het met de auto al een avontuur.)
S`middags naar Gulpen geweest hapje gegeten en even bij Harlekino aangeweest voor het eerst, (wil er nog wel een keertje terug heen maar dan zonder aanhang, Johan bleef wel buiten maar toch dan kijk je gewoon snel, snel dus heb het vermoeden dat ik niet alles heb gezien.) Marjo heb ik kort gesproken, leuke meid, dus wie weet tot snel. 
Daarna nog wat mooie foto`s gemaakt van de Gulp (riviertje) en van een mooie fontein die uit eindelijk uitmonden in de gulp, wat een waar kunstwerk was water, bloemen en kunst ineen geweldig gewoon.


Wat mooie bloemenpracht die in Gulpen dus stond, behalve de roze bloem die stond aan de caravan, maar vond ik zo mooi met dat water in het midden dat ik hem toch met jullie wilde delen.

Deze foto`s zijn genomen op de Bemelerberg, iets voorbij de camping waar we ook een stukje hebben gewandeld, pittig vanwege de stijging en was dit gedeelte nog vlak ten opzichte van de rest. De laatste foto is gemaakt op de camping richting het land wat achter de camping lag.

Deze foto`s zijn van groeve t Rooth, waar nog steeds mergel wordt gewonnen, helaas kwamen we er op zaterdag te laat achter, anders hadden we er naar binnen kunnen gaan. Nu moesten we het doen met foto`s van bovenaf genomen achter draad. Was er graag eens een kijkje gaan nemen, want het was indrukwekkend om te zien. Het leuke is dat de camping om de hoek ligt van deze mergelgroeve.


Op zondag was het s`middags druilerig weer (althans later op de middag en zijn we een deel van de mergellandroute gaan rijden, met natuurlijk weer wat mooie plaatjes. De latte machiatto op de foto kan je drinken op de Bemelerberg, waar in een bocht ene hotel restaurant lag, dit is echt de lekkerste latte die ik ook heb gedronken met de hand gemaakt en dat was te proeven. (krijg er nu weer zin in).

Maandag dus naar Valkenburg geweest i.p.v. de zondag vanwege het weer toen, wederom genoten van al dat moois wat Valkenburg te bieden heeft en we kwamen zelfs nog in een voor ons on ontdekt deel van Valkenburg een sluis met een vistrap geweldig om te zien hoe zoiets gemaakt is.
De beelden stonden op diverse bruggetjes over de geul.



Tja, en als Leonidas liefhebber op zoek naar de Leonidas bonbonzaak, maar die was er niet meer, maar bij navraag in een restaurant waar we wat genuttigd hadden bleek er een andere chocolaterie te liggen. Visser, nou ik kan je zeggen deze zijn nog lekkerder dan die van Leonidas, na mijn doosje met lekkers gevuld te hebben alles met puur chocolade en diverse vulling, behalve die met drank en marsepein die heb ik laten liggen. O, wat zijn deze lekker je proeft de ware pure chocolade met de overheerlijke bijzondere vulling, als afscheid mochten we nog een bonbon voor onderweg meenemen, helaas nam Johan er geen (baal baal,) maar die van mij was super heerlijk een waar genoegen, van mij mogen ze een winkel in de buurt hier openen. (vandaar dat ik jullie deze foto niet wil onthouden en nee het doosje is nog niet leeg heb er nu 5 op.)


Op de terugweg s`avonds een ontzettend mooie zonsondergang gezien, eerst een kleine rode gloed met ene stukje rode bal, die bal werd steeds groter maar helaas hoe ik ook fotografeerde ik kreeg hem niet mooier rood dan dit (waar ik dus wel van baal, want de zon was net zo rood als de zijkant)

Tja, en dan komt dinsdag de dag dat we naar huis gingen, rond half 12 zijn we naar Margraten gereden want mijn wens was nog om het Amerikaans oorlogskerkhof dus te bezoeken zoals ik hierboven al schreef. heel indrukwekkend wat de bevrijders voor ons gedaan hebben en om hier dan te mogen rondlopen en een eer te bewijzen aan onze bevrijders.

Bij Harlekino, had ik wat winter en Halloween papier gekocht stuk mooi lint en een Halloween stempel. dus s`avonds ook maar een kaartje gemaakt met deze leuke spulletjes. Alhoewel Halloween nog wel even op zich laat wachten.

Zo, ben weer bijgepraat voor vandaag, de revalidatie is vandaag weer gestart, nadat ik maandag dus een dagje vrij had gekregen, moet zeggen in het begin viel het fietsen me even zwaar moe hoe langer ik bezig was hoe beter het ging. Merkte ook op de vakantie dat het beter met mijn longen ging dan voorheen, heb wel enkele keren moeten inhaleren maar niet zo vaak als anders, dus dat is al pure winst.

Liefs Yvon...

7 opmerkingen:

  1. Heeeee Yvon zo te lezen hebben jullie een super vakantie gehad.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh Yvon, wat klinkt dat als fantastisch die dagen er tussen uit, je hebt ook mooie foto's gemaakt, Margraten is inderdaad indrukwekkend en heel bijzonder om overheen te lopen. Leuk die beeldjes in Valkenburg en die bonbons, oh wat ziet dat er heerlijk uit en dat je ze nog niet op hebt. Kaartje is mooi geworden, heb je toch nog wat gefröbeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt allemaal goed Yvon! En kom maar een keertje hierheen... We hebben hier ook een bonbon winkel met van die aparte bonbons (hoewel ik toch liever de Leonidas heb, gelukkig dat smaken verschillen...hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heet die ook visser in beuningen zit wel ene zaak zag ik op internet ik ben dus kieskeurig niet dat ik leonidas nu afzweer hoor, haha, maar als ik in de beurt zou komen van een Visser weet ik het wel

      Verwijderen
  4. Mooie foto's, je zou je god weet hoe ver weg wanen als je in het zuiden bent, en dan wonen we eigenlijk nog geen uurtje er vandaan.
    Gaaf die mergelafgraving! Mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's Yvon en zo te horen een geslaagde korte vakantie. :)) Wat leuk die beeldjes in Valkenburg op dat bruggetje. Ik zag hem laatst ook voorbij komen ergens maar dan vanaf een andere kant genomen.
    En die bonbons waren bij mij allang opgeweest....zo verslavend....lol... ziet er lekker uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je zo'n heerlijke vakantie gehad hebt Yvon. Mooie foto's maar vooral die zonsondergang is schitterend! En ik ben ook bezig met Halloween kaarten maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...