vrijdag 9 augustus 2013

Muzikale Vrijdag #23 Duitsland

Vandaag reizen we van Italië, terug naar het Noorden van Europa namelijk naar onze oosterburen Duitsland. Tja de echte schlager muziek is aan mij niet besteed, nee die gaat me net iets te ver, al moet ik zeggen als je bv. richting beieren of zwarte Woud zou gaan dan misstaat die muziek voor een avondje niet, maar liever niet dan wel.

Nu heb ik niets meer met Duitsland als vakantieland, maar vroeger gingen we er heel vaak heen en dan met name de streek van het zwarte Woud wat super mooi was, na Luxemburg was dit de nr. 2 op ons vakantielijstje volgens mij. Dab praat ik dus over de tijd dat ik nog klein/jong en onbedorven
was, (haha).

Dus ik ga voor de echte rockchick uit mijn tijd en dat is dus Nena met 99 luftballons, dat is echt mijn favoriete Duitse artiest. Denk wel voor altijd komt misschien ook omdat vroeger een jaar of dertig geleden eens een kindje bij Frietkraam Betty in de Kerkstraat zei, kijk mama daar staat Nena en ik al rond aan het kijken bedoelde dat kindje mi, ja toen was ik echt trots. helaas was ik niet Nena, maar de Nij-wieërste Yvon.


 musikalische Grüße oftewel Muzikale Groetjes Yvon...

4 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat gaaf dat ze je voor Nena aankeken. Ze zag er altijd wel stoer uit, maar qua muziek had ik daar niet zo veel mee, ik heb altijd het gevoel dat het in het Duitstalig niet zo rockt als het zou moeten rocken, ik weet het, ben een raar mens;-)
    Enige waar ik helemaal van uit mijn plaat ging toentertijd, maar dat was meer richting ska/new-wave, was Skandal im Sperrbezirk van de Spider Murphy Gang.

    Mhmm, die heb ik nu dus weer heel de dag in mijn hoofd, grrrr.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, spider murphy gang was ook geweldig e er zijn er nog wel ene paar maar weet ze zo even niet. maar echte rockers zijner in duitsland niet veel.

      Verwijderen
  2. ja, dat is inderdaad een topper en wat gaaf dat jij op Nena leek/lijkt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het domme is ik heb geen foto`s uit die tijd, ik wilde nooit op de foto, zla wle komen omdat ik toen nog niet wist wat scrappen was, haha

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...