vrijdag 2 augustus 2013

Muzikale vrijdag #22 Italië Update revalidatie

Vandaag reizen we af naar Italië, wederom ene land wat hele mooi schijnt te zijn, maar waar ik dus ook nog nooit ben geweest. Lijkt me wel mooi zo rond de Toscaanse streek met zijn olijfbomen en dan wederom bij zo`n Italiaanse familiedte gaan tafelen, maar verder heb ik weinig behoefte om Italië te bezoeken. Er zijn echt landen die veel meer voor mij te beiden hebben.
Maar ik zal me eens gaan verdiepen in de Italiaanse muziek. Ja als je dan googeld op Italiaanse muziek dan komen er toch heel wat bekende artiesten voorbij en voor mij is dat de mooie zwoele stem van Laura Pausini, geweldig mooie warme/zwoele stem heeft zei.


Zal meteen nog een update over de revalidatie erbij zetten. In ieder geval dit weer is niet gezond het is nu wel droger warm dan vorige week maar heb helaas toch veel last van mijn astma. Maandag ging het revalideren vrij goed, eerst sport en spel gedaan was wel zwaar, wat weinig lucht, maar ook met de kneuk en spieren was het vermoeiend maar dan doe ik een stapje terug. Dat zeggen ze zelf ook, denk aan jezelf en ga niet over je grens. Toen 3 kwartier lunchtijd en daarna fitness, fietsen ging super heb als een halve wilde op die fiets gezeten zo makkelijk ging die 20 minuten fietsen (duurtraining), daarna de rest van het programma afgewerkt. Woensdag was het wat minder, maar ja wat wil je als je maar een uurtje of 3 s`nachts hebt geslapen en je dan uiteindelijk om iets over 8 wakker schrikt, was net een paar minuten te laat op de revi, ze waren en met de warming up begonnen. Dus meteen aan de bak, daarna eerst lopen (op de loopband duurtraining gedaan 20 minuten lopen).  De fitness apparaten verder afgewerkt heb ze gelukkig weer iets hoger mogen zetten en nu zit ik met 2 apparaten hoger dan wat nodig is en die ene dat lukt gewoon niet met mijn nek dus die blijft helaas op 12.5kg staan, i.p.v 15 kg. Daarna 30 minuten interval op de fiets, (is 2 minuten hoger tempo fietsen 1 minuut rust, 2 minuten fietsen en 1 minuut rust etc.. dit doe je dan 10x dus ben je zo een half uur verder. Tussendoor hebben we korte pauze`s, maar woensdag was het best wel zwaar vanwege die nachtrust. Daarna nog een 3 kwartier buiten gewandeld en toen naar huis wat gegeten en daarna wat geslapen.
Vandaag met dit weer was het afzien, maar alles is goed gegaan het lopen duur iets hoger gezet, voelde me net een slak, na de fitness nog 3 kwartier ontspanningsoefeningen heerlijk in een koele ruimte dat is genieten.
Zet de auto wel iedere keer onderin de garage bij het ziekenhuis maar zelfs daar was het rond 12 uur, 28 garden in de auto. Thuis gekomen wat gegeten en om kwart over 1 ben ik naar bed gegaan en geslapen tot kwart over 3, zo moe. Daarna eigenlijk de hele tijd binnen gezeten, buiten is het nu voor mij geen doen. O, ja voordat ik het vergeet woensdag nog een gesprek met Marissa gehad van de long fysio. Ik begin nu toch al iets verbetering te merken dus dat is al zeer positief en zo nog wat gepraat over van alles en nog wat kortom een positief gesprek van beide kanten.

Auguri musicali oftwel Muzikale Groetjes Yvon...

5 opmerkingen:

  1. Infatti, Paula ha una bella voce!! (Ze heeft inderdaad een prachtige stem!!!) Toch lijkt Italië me wel heel erg indrukwekkend, zou er best eens heen willen.

    Knap dat je zo positief staat in je revalideren, en zeker met dit gruwelijk warme weer. Neem mijn petje voor je af!!

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, welke kleur pet heb je op vandaag? Rood, Groen of Blauw???

      Groetjes yvon

      Verwijderen
  2. wauw, ik sluit me bij de vorige spreekster aan, knap hoor, zo positief en zo goed bezig, fijn om te lezen. Laura is heerlijk om naar te luisteren, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je we Alida, ik kan wel thuis op ene houtje blijven zitten bijten maar daardoor krijg ik niet meer lucht.Zo heb ik nu dus een ademtechniek geleerd voor als ik adem tekort kom die kon ik nog niet en ben er super blij mee. heb laatst wel een mandje met minigeraniums gekregen (wel hele mooie) maar ik blijf er niet echter zitten. haha

      Verwijderen
  3. Je bent heel goed bezig Yvon en goed dat je met deze revalidatie bent begonnen.
    Mooie muziek trouwens.
    Groetjes, ELs

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...