woensdag 14 augustus 2013

Revalidatie update

Zo, is ik weer.  Vanmorgen weer gerevalideerd dan voel je dat je nog niet de oude bent. Hoezo de oude zullen jullie denken. Heb vanaf vrijdagmiddag dus ziek op bed gelegen tot gisteren met een luchtweginfectie, merk dat ik nog niet de oude ben. Maar ben vanmorgen toch weer naar de revi gegaan, omdat je meteen zoveel verliest qua longinhoud en spierkracht. Was vaak pittig, maar ik heb het gered, ben trots op mezelf.

Vrijdagmorgen (9 augustus) was al zeer kort van adem en op de fiets met de interval, 2 minuten fietsen en 1 minuut rust, werd ik steeds benauwder. op een gegeven moment kreegn ik mezelf niet meer opgeladen en bleef na een keer inhaleren benauwd. Toen ben ik gestopt na 8x interval gefietst te hebben het ging gewoon niet meer. Marisa de fysiotherapeute en Corrie longverpleegkundige hebben gezorgd dat ik bij een longarts terecht kon. Gelukkig ging Marissa ook met me mee naar boven, want was de draad wel kwijt op dat moment (moet ik eerlijk bekennen). Yep, bij Dr. v/d berg even verhaal gedaan, geluisterd en met een AB kuur stond ik weer buiten. Daarna heb ik toch nog even wat krachttraining gedaan, maar het lopen (loopband voor gezien gehouden, het ging totaal niet meer en ben om 11 uur toen maar naar huis gegaan en in bed gekropen. Veel geslapen dus, gisteren om 12 uur moest ik naar de fysio, heeft Maud me daar onder handen genomen (nek/rug) nog wat geprobeerd te slapen en toen had ik zoiets van morgen ga ik weer naar de revi, wat ik dus ook gedaan heb. Ben ook blij dat ik geweest ben, maar bij thuiskomst even gegeten en weer bijna 2 uur geslapen, zal het wel nodig hebben ben nog heel moe maar moest toch opstaan voor de AB kuur en anders slaap ik vannacht misschien niet.

Nou dat was me wel weer een update voor vandaag, maar dan weten jullie wel dat de revi nog steeds loopt en naar mijn gevoel goed want zit strak in mijn programma, sommige dingen iets hoger dan wat ik moet omdat ik voel dat ik het kan.

Sportieve Groetjes Yvon...

6 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat je weer bijna 'de oude' bent, wat naar zo'n tegenslag terwijl je zo lekker op dreef bent. Succes maar weer met het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig ben je weer opgeknapt, verder heel veel succes met je revalidatie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap je toch ook weer snel op dan en zo fijn dat de AB kuur dan goed zijn werk doet. Heel veel beterschap Yvon.
    Groetjes, ELs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slijtageslag bij jou zo'n infectie, dat is op zijn zachtst gezegd verschrikkelijk uitputtend begreep ik.

    Goed van je dat je zo doorzet, petje af, en neem op tijd je rust, dat hoort ook bij je revi, lijkt me zo na de inspanningen ;-)

    Zet hem op! Je kan het! (Ik zal een beetje personal coach spelen ;-)

    Zonder gekheid ... SUCCES!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het weer wat beter gaat Yvon, zo gezellig dat we je weer wat meer horen online!!

    Succes met de verdere revalidatie.

    Liefs Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank jullie wel jullie woorden doen me goed en morgen mag ik weer, vandaag wel beroerd geweest toch de luchtweginfectie nog, heel moe en helaas de hele dag hoofdpijn gehad. Maar dat gaat ook wel weer weg.Is ook gekomen, dus zal het ook wel weggaan denk ik dan.

    Jose is prima dat je mijn personal coach wilt spelen hoor kan ik misschien wel gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...