vrijdag 12 juli 2013

Omhoog die bal & muzikale vrijdag #19

Van Helena van ScrapPlezier kregen we een half vel papier waar we één lay out van moesten maken, we mochten er geen ander designpapier bij gebruiken. Gelukkig was het 1/2 vel wat ik kreeg dubbelzijdig, vandaar dat je 2 verschillende  designpapieren ziet.

Verder heb ik gebruik gemaakt van de film strip washitape, de houten camera`s en houten mannetje en van de stans van Cheery Linn Doily stacker circles. Alles afgewerkt met een zwarte fineliner. Deze foto is van 2009 dus al weer wat jaartjes geleden maar blijf deze serie mooi vinden.




Vergeten mijn muzikale vrijdag neer te zetten dus bij deze.
Nederland viert vakantie, er zijn al veel scholen vrij, hier in het zuiden begint de bouwvak vakantie (mits die er nog is). Dus de komende 6 weken komt iedere weke een ander Europees land voorbij op muzikale vrijdag.

José kwam met deze leuke vakantie vragen, krijg ik ook misschien een vakantiegevoel want dat zit er deze zomer hier niet in.

De eerste muzikale vakantie vrijdag staat natuurlijk in het teken van Nederland. Tja dit is wel erg moeilijk want er zijn zoveel mooie Nederlandse band/zangers/essen, dat ik toch wel even moet na gaan denken, wie ik voor deze vrijdag uit ga kiezen. '

Ik ga voor Anneke van Giersbergen. Wie zullen er vele zeggen, heb haar eind 2011 een keertje op de radio gehoord en ben helemaal weg van haar mooie stem, beetje rock, maar niet te. Misschien zijn er mensen die haar kennen toen ze nog in de band The Gathering speelde waar ze in 2007 uit is gestapt, ik kon haar toen nog niet. Misschien als je het liedje Who I am (helaas kan mijn blog dit liedje niet vinden dus klik op d elink dna hoor je het via you tube) hoort dat je zegt, yep, nu weet ik wie het zingt. Heb voor dit nummer gekozen omdat ik me soms afvraag wie ik zelf nu ben, heb altijd gedacht dat ik mezelf vrij goed kon, maar soms twijfel ik dan toch weer. Na het verdriet wat ik  de laatste tijd heb gehad. O.a. met mijn gezondheid, mensen waar je niets meer van hoort etc.., dan begin je soms toch weer aan jezelf te twijfelen,van wie ben ik, wat doe ik fout. Maar ik ben wie ik ben met goede en zijn slechte kanten, net als iedereen die heeft. Vandaar dus deze keuze als Nederlandse artiest met dit Lied.

Omdat ik het goede liedje dus via mijn blog niet kan vinden en ik niet weet hoe ik moet downloaden, hierboven een link en hieronder het liedje Stay Okay ook een goed nummer.


Creatieve en Muzikale Groetjes Yvon...

5 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt Yvon van een half vel designpapier.
    Erg leuk die blauwe rondjes die ook over de foto
    liggen en de houten camera's. Toppie!
    Fijn weekeinde en groejes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke uitdaging! en je lo is erg leuk, de middelste foto springt er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, wat een geweldig mooie LO met een half vel, knap gedaan hoor, super details, een echte Yvon zou ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja idd heeft Anneke een hele mooie stem/sound!! Maar het verschil tussen haar solodingen en the Gathering is wel heel groot! LOL
    Ik vind 1 song echt heel erg kippenvel, zal ff zoeken naar een link. Sharon van within temptation en Anneke in duet... echt gaaf.
    Yay gevonden : http://www.youtube.com/watch?v=7eqBmEO5MHE

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja die is ook echt goed ik kan me niet herinneren dat ik ooit van the gathering heb/had gehoord erg he dus Anneke was voor mij ene complete verassing en dus ook metene toen de cd besteld

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...