zondag 21 juli 2013

Bloemenpracht, DCL #190 & geboortekaartje

Gisterenmiddag wat foto`s gemaakt van ons kleine tuintje. Oftewel de planten die erin staan, het meeste is groen zoals bamboe, om de sfeer te benadrukken van onze tuin en het voordeel het blijft groen in de winter en dat is ene must in zo`n tuintje als het onze van 6 x 7 meter. Toch is dit ons gezellige domein, met overdekt terras, vijver, 2 mooie leibomen, in en uit de schaduw wat wil je nog meer.

Dit zijn wat bloeiende planten die her en daar staan in dat kleine schouwspel.

 De eenjarige portulacia die helaas alleen witte bloemen levert tot nu toe.

 Een kleinbloemige geranium gekregen van Karin. Die geweldig mooi bloeit en groeit.

Dit is een van mijn favoriete grassen deze mooie zwarte, Ophiopogon planiscapus 'Niger. met 
zijn fijne wit/licht rosé bloemetjes die aan een tros verschijnen
Mijn stam Hydrangea oftewel hortensia waar de witte bloemknopjes in beginnen te komen.


 Deze mooie witte vijverplant waar ieder jaar  maar 1 of 2 bloemen in komen, maar die zo mooi is dat ik hem altijd mee heb verhuisd, van vijver naar vijver, helaas weet ik de naam niet van deze vijverplant.
En als laatste nog een mooi vetplantje in bloei.

Dan staat sinds vandaag de nieuwe challenge bij DutchCardLovers op het blog, deze keer een sketch gemaakt door Anja. De prijs is gesponsord door de Scrapheap.Deze sketch kan je maken tot vrijdag 2 augustus 18.00 uur op het blog van DCL.

Dit is de kaart die ik ervan heb gemaakt, met papier van echopark.

Gisterenavond nog een geboortekaartje gemaakt met SU spulletjes, zo leuk om mee te werken, alleen de scalop circel dat is een nestabilities, maar de rest is alles van Stampin-Up.

Bloemige en Creatieve  Groetjes Yvon...

4 opmerkingen:

  1. Leuk die plantjes en handig zo'n kleine tuin, want dan ben je zo klaar. Prachtige kaarten heb je weer gemaakt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Maakt niet uit hoe groot een tuin is, als je het maar eigen maakt kun je er net zoveel of nog meer van genieten dan van een megagrote tuin (veel werk lijkt me).

    Geniet er van en relax ze, als dat lukt met die warmte ;-)

    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heerlijk die bloemenweelde in je tuin. Ik vind het geboortekaartje met die scallops erg mooi (ga ik ook eens doen), dacht al dat het SU was... Je kaartje met echopark is ook lekker vrolijk, je bent weer helemaal terug, super Yvon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie uitwerking van de schets Yvon!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...