zaterdag 27 juli 2013

Enkele SU kaartjes gemaakt

Vanavond was het wat meer afgekoeld binnen en ben ik wat gaan stempelen met de SU stempels, inkten en een embossing sjabloon. Moet zeggen dat ik de eerste ook meteen de mooiste vindt, maar natuurlijk mogen jullie er ook een menig over geven. Moet wel bekennen dat de nieuwe kleur blauw Bermuda Bay een geweldige aankoop is. Eigenlijk bestel ik bij iedere bestelling minimaal 1 inktdoos de volgende wordt waarschijnlijk iets paarsachtigs, alhoewel er nog zoveel mooie kleuren zijn die ik wil hebben. Net als stempels, ponsen etc.

De eerste kaart doet meteen ook mee voor het blog van SU-perchallenge, het kaartje is 10.5 x 10.5 cm omdat zo de rand mooi uitkwam, die gestempeld is met Sahara Sand die steeds lichter afgedrukt is, natuurlijk heb ik dit met hulp van de stamp a magic gedaan. Toen heb ik de bloem uit de serie Field Flowers er met behulp van de stamp a magic op gestempeld en als laatste de tekst van de serie Petite Pairs. De kleuren die ik verdre gebruikt heb zijn real red, Pretty in Pink en Old Olive.

Warmsest Wishes, deze gele kaart So Saffron is door de big shot gedraaid met de embossingmal van de honinggraat (merk wel dat je als je embost het papier niet te dun mag zijn het wit van SU vindt ik er zelf te dun voor, waar ik op stempel dan scheurt het te snel in). Toen ben ik begonnen door op een wit stukje papier de bloemen en takken te gaan stempelen uit de serie Summer Silhouttes en later de tekst uit Blooming With Kidness. Heb voordat ik stempelde de stempel beinkt en eerst afgedrukt op een kladje zodat de inkt er wat lichter op kwam te staan. Dit alles is gemat op papier van Lucky Limeade waar ik ook de inkt van heb gebruikt. De andere inkt is Pumkin Pie en So Saffron.

Een iets simpeler kaartje waar het lijntje niet helemaal goed gelukt is, maar laat hem evengoed zien. Heb de vlaggen gestempeld en sommige gemat met een post it papiertje omdat sommige vlaggetjes iets over elkaar gestempeld zijn en als je er dan post it over plakt kan je gewoon doorstempelen.
De kleuren die ik gebruikt heb zijn net als bij de onderste kaart Bermuda Bay, Pumkin Pie en Real Red. de tekst stempel is uit de serie Perfect Penned.

Deze kaart heb ik met fotograferen even op een blauw ondergrondje gelegd zo kwam hij mooier tot zijn recht. De bloemen komen uit Mixed Bunch en de tekst uit Perfect Penned, afgewerkt met 3 pearls, de inkt is hierboven al beschreven.

Creatieve Stempel Groetjes Yvon...

2 opmerkingen:

  1. Prachtige kaartjes en wat een leuk idee bij je eerste kaart! Dat wil ik ook wel een keertje proberen :-) Bedankt voor het meedoen bij SU-per challenges! Lieve groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi en fris kaartje, bedankt voor het meedoen en wie weet............ Groetjes, Gèraldine

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...