vrijdag 26 juli 2013

Muzikale vrijdag #21 Frankrijk

De derde week van vakantiemuziek, nog enkele weken en we gaan weer over op het gewone leven.
Deze keer is Frankrijk het vakantieland, het land waar heel veel Nederlanders ieder jaar heengaan. Al ben ik er nog nooit geweest en denk ook niet dat ik er snel zal komen, het enige wat me in Frankrijk trekt is Normandië en dan met name alles met de tweede wereldoorlog te maken heeft. We hebben al diverse dingen van de tweede wereldoorlog gezien in Nederland, Luxemburg, België en Denemarken en alle dingen die we bezocht hebben waren zeer indrukwekkend. Dus dat zou het enige zijn wat me naar Frankrijk zou aantrekken en misschien het heerlijke eten zoals je dat soms op tv ziet, de Franse aan een lang gedekte tafel lunchen tussen de druivenranken, dat lijkt me wel heerlijk.

Ook voor de muziek zou ik er niet 123 heen gaan, maar toevallig hoorde ik laatst de Gypsy Kings op de radio en laat die nu uit Zuid Frankrijk komen, dat wist ik niet eens maar ik heb opgezocht want dat dat het Spaans was. Dus even een korte intro over de Gypsy Kings. (gekopieerd vanaf Wikipedia.)
De Gipsy Kings is een muziekgroep samengesteld uit twee families uit Arles en Montpelier in Zuid-Frankrijk. Ze maken een soort popversie van flamencomuziek.
Het genre dat de Gipsy Kings spelen, valt onder de noemer rumba Catalaan, een vrolijke muziekstijl die de Cubaanse Rumba en de  Spaanse Flamenco laat samensmelten tot een zeer vrolijk en vaak dansbaar geheel. Hun bekendste nummers zijn Bamboléo, Volare en Djobi Djoba. Met name het eerste nummer daar krijg je een heerlijk vakantiegevoel van.
Salutations Musicales oftwel Muzikale Groetjes Yvon...

2 opmerkingen:

  1. lekker vrolijk en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja geweldige band! Klinkt altijd super. Volare vind ik ook gaaf!
    Fijne zonnige dagen!

    Neuriet nog ff mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...