vrijdag 28 februari 2014

muzikale vrijdag #49

We zitten bijna op de 50 muzikale uitdagingen, eigenlijk zijn het er meer want de eerste 30 heb ik niet meegeteld. Maar dit zijn onze eigen opdrachten (José en me). natuurlijk staat deze week niet in het teken van de provinciën maar in het teken van Carnaval oftewel vastelaovend , wat morgen losbarst in het zuiden des lands. Ik ben geen carnavalsvierder, eerder ik haat carnaval en heb dan ook al jaren geen optocht meer gezien, hoe mooi die ook kan zijn. Nee, het mag van mij afgeschaft worden, maar denk dat daar veel mensen niet blij mee zijn.

Maar het gaat dus om ene carnavalsliedje. Een springt er voor mij uit omdat ik daar leuke herinneringen aan heb. Mijn ouders gingen altijd met carnaval op stap bij de port in Ospel en op ene gegeven moment mochten wij mee tot een uur of 11 zo ongeveer. dat was lachen gieren brullen om je ouders en vrienden daarvan steeds zatter te zien worden, er werd dus flink gedronken, gedanst en gezongen en toen kwam het liedje er staat een paard in de gang van André van Duin. Aangezien mijn ouders en hun club altijd in dezelfde hoek zaten links van de toiletdeur ging die deur steeds open met dit liedje. Dat zijn dus echt van die melige dingen die me bijgebleven zijn en zie de film nu weer afspelen, incl. bijbehorend liedje.

Alaaf Alaaf Alaaf. Yvon...

2 opmerkingen:

  1. Ik heb helemaal niets met carnaval ben ik bang, maar ik moest wel lachen om je anekdote over je ouders haha

    liefs
    anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hehehe, ook hier herinneringen aan de Port! Maar in mijn beleving dronken wij er gewoon ook lustig op los ;-) Ook toen had ik al niks met carnavalsmuziek, en dat zal ook wel zo blijven vrees ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...