dinsdag 7 februari 2012

1ste revalidatiedag "de pijn de baas"

Zo mijn eerste revalidatiedag zit erop. Nu ben ik wel doodop dus even mijn blog bijwerken en naar bed. Vanavond nog met Johan de week boodschappen gedaan omdat ik het weekeind in Zandvoort zit kan Johan thuis een muur texen (kan niet tegen verflucht met mijn astma.)

Nou de eerste dag begon met ergo therapie dus alles doorpraten hoe en wat en wat je ervan verwacht. Toen kwam de graded activity aan de buur, tja wat is dat om het simpel te zeggen je leert steeds een stapje verder de trap op te gaan (je vicieuze cirkel te doorbreken). Volgende week woensdag moeten we zelf een item kiezen ben aan het twijfelen tussen wandelen of staan beide zijn heel belastend voor me staan heb ik dus met koken veel last van mijn linkerheup en wandelen overal last dus linkerheup rechterknie (beide artrose) maar verder ook overal in mijn lichaam van de fibromyalgie. Maar heb nog een week de tijd om te beslissen en ik kan dit na de revalidatie thuis ook nog uitbreiden door voor iets anders te kiezen.

Toen hadden we een uurtje pauze en daarna zwemmen, heerlijk warm water (goôd vôr de kneûk), maar helaas de chloor sloeg me wat op mijn adem en de pijn in nek en schouders was na 4 minuten niet meer te houden. wel in het water gebleven, na afloop 2x moeten inhaleren vanwege benauwdheid, maar daarna zakte het gelukkig wel weer. op woensdag is het vooral baantjes zwemmen (conditie opbouwen) en op vrijdag is het meer plezier krijgen in het water dus door middel van een spel etc.

het laatste van deze boeiende maar ook zware dag was lichaamsbewustwording en ontspanning, dit is met name actieve en passieve ontspanning. heb al veel baad bij de cesartherapie waar ik ontspanningsoefeningen krijg dus ben benieuwd wat dit hier met me doet.

Dus een druk programma gehad maar het was de moeite waard denk dat het een verstandige keuze is geweest om dit proces met mezelf aan te gaan en ik er veel sterker uitkom dan ik ooit verwacht had.

Liefs Yvon

13 opmerkingen:

  1. Klinkt als een goede eerste dag Yvon. Ik herken er ook veel dingen in die ik zelf ook gehad heb. Ben benieuwd hoe jij alles gaat ervaren. Ik had er last van dat je zo druk met je beperking bezig bent dat je ook overal op gaat letten en dat de pijn daardoor in het begin nog erger leek dan voordat ik begon. Maar gelukkig is dat wel weer goed gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus het was zwaar maar gelukkig wel positief !!!!
    Jammer dat die chloor je op je adem slaat, hopenlijk wordt dit wat minder. Alvast ook voor het weekend veel plezier met je scrap vriendinnen !!
    Schrok me net een hoedje, was een sms van mayke om te vedanken voor haar verjaardagskaart hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt inderdaad als een vermoeiende dag. Maar ook leerzaam. Elke keer kom je weer een stapje verder! Succes verder nog met alles! gr Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn toch wel positieve geluiden Yvon. Het zal gerust nog zwaar worden. Volhouden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt inderdaad als een zware maar zinvolle dag. Je weet waar je het voor doet, maar dat houdt niet in dat het niet zwaar kan zijn. Ik vind dat je er heel positief in staat, hou dat vol! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yvon heel veel succes met je revalidatie. Gaat je allemaal lukken. Kleine stapjes vooruit is strakjes ook 1 grote stap ;-)
    En je kan het. Sterkte met bijkomen en slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt wel heel goed. En wat Monique zegt: veel kleine stapjes is ook een grote stap!
    Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yvon wat goed dat je er zo positief in staat. Ik heb er veel bewondering voor. En jammer dat er zoveel chloor in het water zit dat bemoeilijk het inderdaad wel met astma. De eerste dag zit er iig op. Succes met het vervolg. Groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De moeilijkste stap heb je al genomen...eraan beginnen ! Zet hem op !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. KLinkt goed Yvon. Het is in ieder geval niet saai, zoals ik het lees... Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat klinkt als een goede eerste dag.
    Ik hoop dat het je veel goeds gaat geven, maar dat denk ik wel.
    Je gaat er voor en dat is het belangrijkste.
    Heel veel succes met het vervolg en tot vrijdag.

    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goede en drukke dag Yvon. En dan elke keer weer een stapje verder. Wel jammer dat je zo snel last van het chloor kreeg.
    Succes morgen bij dag 2. ;)

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een drukke dag. Maar de eerste stap is genomen. Blijf positief!!! Suc6 hoor yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...