dinsdag 14 februari 2012

1ste dag van de 2de week revalidatie zit erop.

Toen ik rond half 4 thuis was was ik dus echt op, helemaal leeg. heb mijn tas uitgepakt en ben gaan liggen op de bank om half 5 kwamen Amy, Dave en Fellow en daar werd ik wakker van, gelukkig maar want wil vannacht ook slapen, want morgen is er weer een dag.

Vanmorgen begonnen met ergotherapie, dat bestaat veel uit praten, ik kon mijn gedachten er niet bijhouden omdat ik gisteren een naar telefoontje kreeg (van een vriendin omdat het niet goed gaat met haar moeder) dat bleef de heel dag ook wat bij me hangen alhoewel het later op de dag iets beter ging. heb dit dus ook daar verteld en ze hadden er alle begrip voor dat het daardoor even niet zo goed ging o,a, mijn concentratie. 

Na het eerste uur kregen we graded activity mijn doel is "staan", nu moet ik komende week rond hetzelfde tijdstip stil staan doe dit tussen 7 en half 9 savonds. het doel hiervan is om na deze week te kijken hoelang ik gemiddeld kan staan zonder pijn, (vandaag was dit dus 5 minuten) misschien is het morgen meer of minder dan komt er na die week een gemiddelde uit en van daaruit wordt er aan mijn staan gewerkt we beginnen iets lager dus stel mijn gemiddelde is 5 minuten krijg ik de opdracht mee om 5 dagen in een week rond hetzelfde tijdstip bv 4 minuten te blijven staan, de wek erop wordt dit verhoogt naar bv 5 minuten, mijn einddoel is ongeveer ene half uur zonder al teveel pijn (aanvaardbare pijn) te kunnen staan. Ben van plan om na de revalidatie dit te gaan herhalen maar dan met wandelen, dan weet ik hoe ik zo iets op moet bouwen.

Tja, toen was het half 12 en hadden we ene uur pauze wat op zich redelijk lang is, om vervolgens ene half uur te zwemmen nu kwam ik aan bijna 8 minuten zwemmen maar heb wel 2 baantjes gelopen dat mocht schijnbaar, maar ja toen kreeg ik weer teveel nek/schouder klachten en te kort van adem dat ik ben dobberen, nek kussentje in de nek zo`n slang onder mijn benen heerlijk alhoewel ik me niet helemaal kon ontspannen maar daar wordt ook nog aan gewerkt.

Als laatste hadden we lichaamsbewustwording. Er wordt ook weer veel gepraat maar ook heerlijke ontspanningsoefeningen gedaan. Ben daar al veel mee bezig maar soms lukt het niet om me te ontspannen dus hopelijk, kan ik dat daar beter leren.

Moe maar zeer voldaan zat ik in de taxi naar huis (echt super dat ik dit dus met een taxi kan en mag doen want anders zou het hele revalideren voor mij niet haalbaar zijn. weet gewoon dat dinsdag mijn langste en zwaarste dag is met de meeste activiteiten.

Liefs Yvon 

6 opmerkingen:

  1. Fijn om weer een verslag van je te lezen! Hopelijk doen die ontspanningsoefeningen ook wat voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een druk schema Yvon. Kan me voorstellen dat je nu helemaal op bent. ;) En zoals Hetty zegt hopelijk helpen de ontspanningsoefeningen ook voor je net als het zwemmen. Schijnt ook goed voor je te zijn, minder belasting voor je spieren etc.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je verslag weer te lezen. Een druk programma, je weet gelukkig waar je het voor doet. Goed bezig hoor! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dan toch nog de energie om dit verslag te maken! Veel succes met de volgende revi-dag Yvon.

    Groetjes, Angèle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klinkt als druk, maar als het je nou allemaal maar helpt heb je dat er graag voor over. Succes alvast met de volgende.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. pittige dag Yvon, maar dat laatste lijkt mij heerlijk, zoiets als yoga denk ik.......

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...