vrijdag 12 juni 2015

Ode aan mijn moeder en laatste muzikale vrijdag


Vandaag zou mijn moeder als ze nog leefde 79 jaar zijn geworden, helaas stierf ze plotseling op haar 65, veel te vroeg dus. Denk nog vaak aan mijn lieve mam en vooral hoe zou ze er nu uitzien, helaas dat zal ik nooit te weten komen.

Ook vandaag precies een week geleden werd er een tattoo bij me gezet door Mayke van Lady Luck, had er een paar maanden geleden een gewonnen en zo werd mijn bange droom werkelijkheid, haha.
De tattoo is een ode aan mijn moeder en onze overleden hond Misty. De pootafdruk van onze Misty en de kleuren van deze mooie laatste foto van mijn mam, die aan het bellenblazen was (foto is gemaakt op 22 mei 2001 op onze laatste vakantie, samen), veel te vroeg is ze plotseling gestorven namelijk op 30 september 2001. Daarom wilde ik een tattoo zetten voor mijn mam en onze overleden hond Misty, om een hoofdstuk af te sluiten en ze zo eeuwig bij me te mogen dragen. Dus die prijs kwam goed van pas, want het euvel was ik durfde niet, bang voor de pijn en dat voor iemand die iedere dag veel pijn heeft, raar, maar waar. Dus nu ben ik Mayke eeuwig dankbaar voor deze mooie tattoo en aangezien ik dacht ik wil de letters van onze kinderen er ook bij hebben staan, kwam er MAD uit , dus lekker gek op je 49ste jaar. Op de foto hieronder is hij net gezet dus nog iets rood.


Helaas is vandaag ook voor mij de laatste muzikale vrijdag, ik pc niet echt veel meer, wel op mijn tablet, maar dat werkt lastig met een blog bijwerken. Dat pc-en heeft dus echt met mijn gezondheid te maken, nek/schouders/rug en ik merk dat ik gewoon nog wat meer keuzes moet gaan make in mijn leven en daar is dit helaas ook een besluit van. José mijn muzikaal maatje, ik blijf je volgen op jouw blog, maar voor mij houdt het nu op. Ik zeg niet dat ik er niet mee terug kom, maar beloven doe ik het niet. Bedankt voor de vele leuke en soms moeilijke muzikale uitdagingen.
Vandaag dus mijn laatste muzikale vrijdag en die staat in het teken van reggae, een geweldige vrolijke muzieksoort, waarbij ik meteen denk aan Bob Marley (een legende die helaas ook veel te vroeg is gestorven 36 jaar).
Ik kies voor dit geweldige nummer Kaya, omdat het gewoon moeilijk kiezen is tussen die vele mooie nummers van hem.


Lieve Groet Yvon...

6 opmerkingen:

  1. hoi meisie ik weet dat ik het gemis van mams niet weg kan nemen maar wil je toch een knuffie sturen .
    weer een mooi stukje geschreven hoor .
    dikke knuf van je ouwe nicht uit spijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey , ik volg je helemaal nog niet lang . De eerste keer reageerde ik omdat je iets van cajun muziek poste en nu sluit je mooi af met dit mooie nummer.
    Ik hoog erg van reggae . Ik wens je heel veel succes met alles . Heel veel liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah, Gelukkig verdwijnt mijn blog niet maar voorlopig de muzikale vrijdag wel, hoop het wel weer in de loop der tijd op te gaan pakken, de tijd zal het leren, bedankt.
      Liefs Yvon...

      Verwijderen
  3. Mooie ode aan je moeder! Verdriet is soms heel intens en dan maakt het niet uit hoe lang het geleden is, gemis blijft een deel van je.

    Was leuk die muzikale-vrijdagen, maar ik als superjunk ga natuurlijk gewoon door ;-)
    En Bob ,,,,, tja die maakte topnummers, daar is inderdaad niks mis mee!

    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf meegenieten op jou blog, José, bedankt voor de inspiratie en wie weet start ik wel weer ene keer, als mijn nek rug/schouders etc weer beter willen, maar voor nu vergt dit teveel van me.

      Fijne avond, yvon

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...