zondag 1 juni 2014

HMMMMM

Je zal wel denken wat is dat voor een titel dat is de titel van een boek van Marjan van de Berg die voor Margriet ook Sanne schrijft. Vindt haar ene zeer goede schrijfster en zag dit boek liggen op de bibliotheek en dacht meenemen. het is weer eens wat anders dan anders boek van haar, maar daardoor niet minder leuk om te lezen.

Korte samenvatting.
Anne Winkel is 52 jaar, getrouwd, journalist van beroep en vindt zichzelf veel te jong voor een versleten heup waardoor haar wereld kleiner wordt en ze zich oud, lelijk en ook nog eens te dik voelt. Ze stort zich in een virtueel leven: pokeren op internet. Haar avatar – de bloedmooie Sacajawea - aan die pokertafel raakt al snel bevriend met de jonge Italiaan Rafaël. Met hem chat en skypt ze, kan ze flirten en zelfs rennen, en het internetcontact wordt erotischer. Het leven van Anne verandert als ze een kunstheup krijgt, gaat afvallen, weer op hakken kan lopen en zelfs in Milaan een ontmoeting heeft met haar internetlover. Een goed opgebouwd, eigentijds verhaal met een verrassend slotdeel. De chat tussen de beide hoofdpersonen is weergegeven in makkelijk Engels. 


Helaas heb ik het boek van Fernando Ricksen - Vechtlust, niet uitgelezen, kon de draad niet meer oppakken. zal wel komen omdat ik totaal geen voetbal liefhebber ben en werd rondgeslingerd van de ene naar de andere voetballer en clubs. Nee niet mijn ding, helaas Fernando, is mijn doorzettingsvermogen niet zo sterk als die van jou anders had ik me er wel doorheen geworsteld.

Groetjes Yvon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...