dinsdag 13 januari 2015

Spelen met chalk

Spelen met chalk

Vandaag gaan we spelen met Chalk, heb je die niet in huis, of vindt je het een te dure uitgave, neem dan gekleurde schoolbord krijtjes.(Mocht je die gebruiken, schraap dan met een mesje steeds wat krijt van je krijtje af, zodat je een poeder krijgt).

Neem een stukje papier en scheur hier een reep vanaf, het leukst is dit om het wat bochtig te scheuren.


Dep dan je vinger in de chalk, leg je afgescheurde papier op een wit kaartje, en veeg met je vinger ,langs je afgescheurde papier naar boven toe.

Verleg je afgescheurde papier een stukje naar onderen en neem een andere kleur chalk en veeg met je vinger, wederom langs je afgescheurde papiertje naar boven toe. Herhaal dit steeds totdat je kaart vol is.



Voordat je de stempel af drukt, kan je de kaart fixeren met fixatie of haarlak.
Werk de kaart later af met stempels, deze stempel is landkaart stempel is van Marianne Design, vond hem zo leuk en voor zoveel doeleinde te gebruiken dat ik die wilde hebben.


Deze techniek kan je zelfs nog op twee verschillende manieren gebruiken. Namelijk het eerste kaartje, daar heb ik de chalk tot bovenaan uit gewreven en op kaartje twee, maar een klein beetje dus niet tot bovenaan, zodat je nog stukjes van je witte kaart ziet. Bij de tweede kaart ben ik ook vanuit een andere positie gaan wrijven met de chalk namelijk niet aan de kant maar een stuk in het midden van je kaart, wat een heel ander effect geeft.








Ik zou zeggen neem je chalk en speel erop los.
Zo zien de kaartjes er af gewerkt uit, leuk om te doen

Creatieve Groet Yvon...

4 opmerkingen:

  1. Super leuk en laat ik die chalk ook nog hier hebben liggen ergens. :) Die stempel van Marianne Design heb ik ook gekocht vorig jaar, ik vond hem zo leuk, samen met die van engeland en frankrijk. :) Super leuk om te gebruiken met scrappen ed.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...