donderdag 25 september 2014

Stil in mij en wat luchtfoto`s.

Eergisteren het boek "stil in mij"uitgelezen, een zeer aangrijpend boek en zeker als je iemand kent die dit heeft meegemaakt. Het gaat over het misbruik in de internaten van de nonnen in Nederland. Soms was het echt gruwelijk om te lezen. Maar toch weerhield het me niet om het boek uit te lezen, omdat ik perse wilde weten wat ze zoal mee hebben moeten maken. Kan me nu ook beter inleven in bepaalde personen die zoiets mee gemaakt hebben.
Auteur: Danielle Hermans en Esther Verhoef. 

Samenvatting

In Stil in mij. Overleven bij de nonnen vertellen tientallen vrouwen hun schokkende verhaal van seksueel misbruik en fysiek en psychisch geweld door nonnen binnen de Rooms-Katholieke Kerk. Auteurs Esther Verhoef en Daniëlle Hermans interviewden tientallen slachtoffers om hun persoonlijke ervaringen uit eerste hand te kunnen optekenen. In Stil in mij laten deze vrouwen voor het eerst hun eigen stem horen en vertellen zij zelf over hun ervaringen toen zij als kinderen werden overgedragen aan scholen en instituten waar nonnen de leiding hadden.
Enkele luchtfoto`s, de eerste is van gisterenavond rond 19.00 uur en de andere zijn van vanmorgen  rond kwart voor 12. Schitterend dit luchtspel weer. Inmiddels schijnt nu de zon vollop, ook niet verkeerd als is de wind te koud om buiten te zitten, maar d eachterdeur stata heelrijk open, laat maar binnen waaien die wind.

Op onderstaande foto vliegt aan de rechterkant nog een klein vliegtuigje voorbij, hoorde hem en dacht die moet ik hebben.


Groetjes Yvon...

1 opmerking:

  1. Ja echt een aangrijpend boek, om verdrietig maar vooral ook megaboos (ik tenminste ;-)) van te worden!!

    Mooie foto's weer!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...