donderdag 4 september 2014

Antique meets Modern !!!

Zo, na maanden eraan te (laten) werken, johan, Johan`s zus Ria voor het behangen en de stukadoor, is da de hal/ trapgat en de overloop geweldig geworden (vindt ik althans). Nu alleen nog van proberen te genieten, maar dat komt nog wel zodra ik uit het medice circus ben en weet wat er zoal met me aan de hand is. Maar toch wil ik jullie deze foto`s niet onthouden. Ook omdat ik trots ben op wat Johan zoal voor mekaar heeft gekregen. Echt een mix van Antiek ontmoet Modern. We hebben bewust gekozen voor een stoere strakke RVS trapleuning omdat de deurgrepen ook allemaal van RVS zijn en zelf vindt ik dat een geweldige combi. Zoals zoveel dingen in ons huis, antiek en moderner zijn.
Bovenaan de trap, in het trapgat hangt een antieke spiegel die vroeger bij mijn moeders tante aan de muur heeft gehangen, eindelijk in dit huis heeft hij een mooie plek gekregen, ipv de zolder.

Hier zie je op de bovenverdieping dus ook nog een stukje van onze jaren 60 deuren met geslepen glas erin, die ik zo geweldig mooi vindt. Beneden hangt dan een mooi pronkstuk, die mijn vader ooit eens gekocht heeft, toen hij nog in antiek handelde, heb er enkele koffers bij gezet, want de sjaal en handschoenen moeten toch ook opgeborgen worden.

Nog 2 detail foto`s, mijn lief schilderijtje wat ik van mijn vader uit zijn verzameling van pas gekochte spullen mocht uitzoeken het heeft ook lang op mijn toen tienerkamer gehangen en is altijd meeverhuisd. Denk dat ik het nu toch wel een dikke 35 jaar in mijn bezit heb. De pop op de kapstok heeft mijn zus laatst voor me meegebracht uit een quiltwinkel zag hem daar op een foto staan en zei ging naar die winkel heen past er perfect bij. Het kussentje heb ik hier in Nederweert gekocht bij Streepjes en Ruitjes een winkeltje in Nederweert, waar ze van iets iets maken.

Bedankt voor je bezoek op mijn blog, groetjes Yvon...

9 opmerkingen:

  1. Het is mooi geworden Yvon. :) Super gedaan van Johan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Wat heeft die deur een prachtige kleur Yvon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je de deur boven, dat is dezelfde kleur als onder alleen door de belichting donkere ruimte lijkt die anders.

      Verwijderen
  3. oh wat is het mooi geworden en wat gaaf antiek en modern, kan erg goed samen, mooi hoor die oude spulletjes met een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf!! Wij hebben ook een leuning van RVS en traanplaat op de trap erbij, ik hou daar wel van, stoer!
    Ik vind vooral je spiegel daar heel erg mooi!
    Ziet er strak uit! Goed werk verricht die Johan! Oh en Ria ook natuurlijk :-)
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde geen traanplaat op de trap vanwege het stof wat er tussen die groefjes komt, maar vindt het wel heel mooi. Ben ook echt blij met deze keuze van alles eigenlijk

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...