vrijdag 19 september 2014

Oorlog in mijn kop, erfenis uit Uruzgan

Een boek wat je eigenlijk gelezen moet hebben, om mensen met PTSS beter te begrijpen. Niels Veldhuizen (1978) en woonachtig in Eersel (brabant) schreef dit boek. Naar aanleiding van zijn PTSS. het boek heeft me echt aangegrepen, ook omdat Niels schrijft over sommige gebeurtenissen in Afghanistan. Zoals jongetjes die misbruikt werden. Hij schrijft in zijn  boek hierover het volgende. "Ik vroeg hoe daar vanuit de islam tegenaan werd gekeken. Homofilie was toch strafbaar? Homofilie is liefde en seks tussen twee mannen, maar bacha`s zijn nog geen mannen; verklaarde de tolk broodnuchter".
O, hier wordt ik zo kwaad en verdrietig om, als ik zoiets lees. Niels dus ook, dat lees je wel weer als je dit boek gaat lezen.

Oud Commandant der strijdkracht Generaal van Uhm, schreef het volgende over dit boek, waar ik eigenlijk niets aan toe te voegen heb.
'Veldhuizen schrijft eerlijk en rauw over zijn uitzending naar Uruzgan en zij tijd daarna. Oorlog in mijn kop is indringend en indrukwekkend.
Groetjes Yvon...

1 opmerking:

  1. Soms een hel op aarde, ik ken iemand persoonlijk die er geweest is, maar dat spookt ook bij hem allemaal door zijn hoofd .... ellende!
    Aangrijpend ....

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...