maandag 29 september 2014

Poppies....

Ik had José 3 woorden gegeven om een gedicht of wat anders moois mee te maken, zei is echt een kei met woorden, dus was reuze benieuwd waarmee ze voor mij op de proppen kwam. ze kreeg de woorden: Muziek, Klaprozen en Papier. Aangezien ik wat met oorlog(sboeken, films) heb vind ik dit gedicht zeer toepasselijk voor mij geschreven.

José schreef dit bij haar gedicht, Bij klaprozen is toch mijn eerste gedachte de bloeiende poppies (klaprozen) op de slagvelden in de Eerste Wereldoorlog – het symbool voor de vele doden....

Muzieknoten zweven over papier,
trompetgeschal van lieflijke tonen.
Een herdenking, herinnering alhier,
waar klaprozen eeuwig wonen.

Symbool van oorlogsgeweld,
de omgewoelde grond.
Als bloed met aarde versmelt,
waar eens de dood stond.

Uitbundig, ongeremd bloeien,
versierend vele graven.
Eerbetoon waar tranen vloeien,
voor de velen die hun leven gaven.

Rood als bloed van de helden,
tonend hun zwarte hart.
Poppies en slagvelden,
eeuwig verenigd, delend hun smart.


©José '14

José onwijs bedankt voor dit mooie gedicht, wat dus zo goed bij me past. Heb ook voor klaprozen gekozen omdat het een van mijn favoriete bloemen is (zie bloghoofd), muziek omdat ik dat graag beluister en met jou iedere vrijdag de muzikale vrijdag doe en papier, ja wat is Yvon nu zonder papier.

Neem eens een kijkje op Sprakeloos het blog van José als je van mooie gedachtekronkels houdt, of reviews van boeken of iedere vrijdag de muziek vrijdag, de moeite waard om dat een keertje te doen.

Groetjes Yvon...

1 opmerking:

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...