vrijdag 21 juni 2013

Muzikale vrijdag #16

Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt;

Over 't malsche korenveld 't lied des leeuwriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt langs der beekjes boord:
Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord!



Tja, jullie zullen wel denken waar gaat dit over, nou gewoon over de muzikale vraag van deze dag. namelijk, Limburgse muziek. Dus je zou het Limburgs volkslied kunnen laten horen, hoe mooi dat het ook is. Maar daar kies ik dus niet voor, er zijn best wel goeie Limburgse bands/zangers(essen), zoals Rowen Heze die er voor mij toch wel met kop en schouders uit steekt, ken je die Roggelse jongen Cas Ronckers met zijn liedje  All Roads geweldig 15 jaar en speelt de sterren van de hemel, maar ook daar ga ik niet voor, niet voor Andre Rieu (die ook geweldig is zou wel eens naar een concert van hem willen, maar de kosten houden me tegen en zeker als je naar het vrijthof zou gaan, voor hetzelfde geld zit je daar met je dure kaartje in de regen. nee, ik kies gewoon voor iets waar misschien zelfs veel Limburgers nog nooit van hebben gehoord nl. de stramprooise band Mooshoofpaadzengers met het liedje applemoos. Degene die Limburgs dialect verstaan het liedje gaat over Appelmoes, dat je dat vroeger al bij je eten kreeg als je je eten niet lekker vond. Dus een liedje met een jeugdherinnering voor mij en nu eet ik als we aardappels/vlees/ groenten hebben nog appelmoes erbij. of we moeten in een restaurant zitten dan heb ik zoiets van laat maar , maar het is gewoon lekker vandaar dit Liedje. was even zoeken en sorry voor af en toe het stotterend geluid maar kon geen andere versie vinden.

Muzikale Groetjes Yvon...

2 opmerkingen:

  1. Ik miste inderdaad al je bericht, en appelmoos is vooral lekker bij een overheerlijke gehaktbal!!

    Hallo Venray en Neet oet Lottum vind ik ook wel goed te pruimen ;-)

    Fijne druilerige zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, appelemoos, ik vond het vroeger heerlijk. Tot ik op tienertoer een keer frites met frikandel en appelemoos bestelde. Nou, het was eerder appelemoos met frites en frikandel. Voor altijd genezen....

    De Mooshoofpaadzengers, bestaan ze nog?? Ken alleen maar het liedje van den Achteropsjut. Van het OLS natuurlijk :)

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...