vrijdag 3 mei 2013

Muzikale uitdaging #10

Wat verzint Josè toch super leuke vragen een enkele keertje komt er een van mij tussendoor fladderen maar de meeste eer is voor Josè.

Dit jaar is het alweer de 27ste editie van het Moulin Blues festival in Ospel, de eerste 3 jaar ben ik erbij geweest om te helpen, wat was dat super gaaf om te doen waarom ik ermee gestopt ben ik weet het niet meer denk misschien vanwege de drukte (dat is ook een van de velen rede dat ik er niet meer ben geweest, wat eigenlijk wel hele jammer is, de sfeer was altijd goed, maar nu blijft het een mooie herinnering aan toen.
Tja, dan nu de vraag van deze week, laat een bluesliedje horen, is voor mij eigenlijk wel moeilijk, want ik vindt er zoveel hartstikke goed dat ik echt diep moet gaan nadenken hierover. Maar ik ga voor Muddy Waters een van DE betere blues mannen ooit, met zijn echte Chicago Blues, kreeg hij iedereen wel mee. Manisch boy een geweldige nummer, lekker relaxt, goed om naar te luisteren. Helaas is hij te vroeg gestorven op 70 jarig leeftijd in 1983.


Hoop dat jullie net zoals ik van deze Blues legende kunnen genieten,
Muzikale Groetjes Yvon...

1 opmerking:

  1. Jaaa! OOk een superkeuze, zelf had ik graag Jeff Healey gezien toen hij op het programma stond bij MB, maar helaas overleed hij net van te voren.

    Als je nagaat hoeveel super bluesartiesten er al dood zijn, jammer van een generatie toppers, hopen dat er nog veel bluestalent blijft komen dan maar.

    MB had goed weer afgelopen weekend! Is wel eens anders geweest, paar jaar geleden was het zo'n baggerweer dat ik mijn schoenen maar weg heb gegooid, waren met geen mogelijkheid meer schoon te krijgen :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...