vrijdag 26 april 2013

Muzikale uitdaging #9

Met het oog op de troonswisseling heeft Josè een super leuke muzikale uitdaging voor ons verzonnen.

In verband met Koninginnedag en troonswisseling een liedje met of over een koning of koningin, iets koninklijke dus, in de breedste zin van het woord. was aan het denken het nieuwe koningslied is wel erg voor de hand liggend dus dat doe ik maar niet (wel overigens een mooie liedje geworden en een geweldig mooie tekst). Ik ga voor het echte volkslied van Nederland dat blijft indrukwekkend of je het hoort op tv bij een of andere sportwedstrijd of bij ene Herdenkings krijg er vaak kippenvel van.


Toen ik aan het google was kwam nog een geinig liedje tegen van André van Duin wat ik jullie natuurlijk niet wil onthouden, zo geinig is het.


Muzikale Groetjes Yvon...

1 opmerking:

  1. Wilhelmus is idd altijd goed, maar het meest als het Nederlands elftal speelt en wint;-)

    Die onderste is wel geinig ja!

    Ik vind het danklied van Brigitte Kaandorp wel heel mooi trouwens, maar die hoorde ik gister pas;-)

    https://www.youtube.com/watch?v=Hjqf5F7PPGw

    Fijne koninginnedag!! Of Koningsdag moet ik nu zeggen geloof ik;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...