dinsdag 21 april 2015

Stempeltechniek #10 spelen met schilderstape

Deze keer een voor mij zeer oude techniek, die tot 3x toe mislukte, waarom omdat de schilderstape van tegenwoordig erger plakt dan die van een jaar of 15 geleden, dus ik ben niet geheel tevreden over het resultaat, helaas. Dus zorg ervoor dat je schilderstape echt niet goed meer plakt voordat je deze techniek gaat doen.

Ik heb de schilderstape eerst op een handdoek geplakt en later zelfs op mijn spijkerbroek om hem zo min mogelijk te laten plakken, maar op sommige plekken bleef hij toch nog te vast plakken, zoals het midden van de kaart, helaas. 

Plak rondom de kaart 4 stroken schilderstape zoals op bovenstaand voorbeeld, De schilderstape is dus STEEDS op de handdoek en mijn broek geplakt.

Ga vervolgens van de schilderstape, de zijkanten eraf scheuren zodat ze mooi rafelig worden. Doe dit totdat je vindt dat je genoeg hebt voor op je kaart.
Plak dit vervolgens op je kaart, maar druk dit NIET te hard aan, (i.v.m. het eraf halen als de kaart klaar is en de kaart alsnog scheurt). Plak de schilderstape in een patroon wat jezelf leuk vindt en
met dikke en dunnere schilderstape lijnen.


Neem vervolgens enkele kleuren inkt en vinger sponsjes, of gewone sponsjes (wat je voorhanden hebt). Beïnkt deze en maak draaiende bewegingen op je papier, begin in ieder geval tegen de schilderstape aan. Zelf ben ik met de donkerste kleur begonnen, maar dat hoeft niet perse.


Kleur zo de hele kaart vol met inkt, wissel de kleuren af en laat ze iets overlappen.
  

Als je dit gedaan hebt, laat de tape zitten en neem een mooie of meerder kleinere stempels en zwarte inkt. Zelf kies ik voor een zwarte permanente inkt, omdat die vrijwel meteen droog is.
Kies een goede plek voor je stempel, beïnkt de stempel dan en druk hem af op de plek die wilde.




Trek dan heel voorzichtig de schilderstape van je werkstuk, (helaas ging dat bij mij alsnog mis in het midden, eh tot 3x toe) helaas plakt de schilderstape van tegenwoordig erger dan die van vroeger)
Maak je kaart verder af met een tekst en wat je zelf wilt, dit is mijn uiteindelijk kaart geworden.

Ik heb voor deze kaart de kleuren Pear Pizzazz, So Saffron en Wisteria Wonder gebruikt, dat was de challenge van het SU-per challenge blog #84.

Veel stempelplezier weer met deze techniek,
Lieve Groet Yvon...

3 opmerkingen:

  1. Leuke uitleg Yvon! Misschien kan het ook met washitape? Dat geeft minder beschadeging.... Toevallig op mijn blog een kaart geplaatst waarbij ik veel geleerd heb over een maskingtechniek die je eerder op je blog hebt beschreven (die met de post-it papiertjes), bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ! Bedankt om te delen .
    Liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart! Gezellig dat je meedoet met onze SUper challenge!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...