zondag 4 mei 2014

Sta even stil bij 4 mei en eindelijk weer een boek uit.

Sta even stil bij 4 mei een belangrijke dag in de Nederlandse geschiedenis het eind van de tweede wereldoorlog. maar sta ook stil bij alle oorlogslachtoffers van toen en nu, want helaas vrede is een toverwoord in de wereld. hopelijk staat iedereen om 20.00 uur even 2 minuten stil bij deze gedachte aan toen en nu.


Na ruim 12 weken heb ik dan eindelijk weer eens een boek gelezen. Niet dat het geen interessant boek was om te lezen , maar kreeg het niet echt opgeslagen op mijn interne harde schijf, dus moest steeds stukken terug lezen, maar eindelijk het is uit. Welk boek raad ik jullie aan "Ik ben Malala".

Een aanrader is dit boek, het gaat dus over Malala een Pakistaanse meisje die opkomt voor de meisjes rechten in haar land en dan met name het recht voor meisjes om naar school te mogen gaan.
Helaas wordt er in 2012 een aanslag op haar gepleegd, door de taliban, die ze gelukkig heeft overleefd ze is dan 15 jaar oud. Sindsdien is Malala het symbool van de strijd voor onderwijs voor iedereen. Kortom een boek wat je gelezen moet hebben.

wat ik zelf dan zo fijn vindt aan dit boek is dat er voorin het boek een landkaart staat, zodat je kan zien waar bepaalde dingen zich afspelen en natuurlijk de diverse foto`s midden in het boek, zo krijg je ene nog beter beeld van Malala`s leven.

Groetjes Yvon...

3 opmerkingen:

  1. ja een dag om even bij stil te staan en je te beseffen dat vrede een groot goed is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een goed boek!!
    Sluit wel aan bij het vieren van vrijheid en de herdenking van zoveel zinloos oorlogsgeweld.
    Wat 1 krankzinnige idioot veroorzaakte, zoveel pijn en verdriet en hoeveel idioten moet de wereld nog tolereren?
    Waanzin ten top, maar vredig zal het nooit zijn in de wereld, teveel machtswellustelingen ......

    Boek gedownload, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, helaas José, wat 1 krankzinnige idioot veroorzaakte, helaas zal dat altijd blijven kijk nu maar naar de oekraine en rusland en dichter bij huis Yoeran Meertens, de jongen die in gulpen in elkaar geslagen is door 8 jongeren. De jongste dader is 15 onwerkelijk. Helaas ligt Yoeran Meertens nog steeds kritiek, waar gaat dat heen met de wereld vraag ik me soms af.

      Verwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...