maandag 21 november 2011

Heftige week achter de rug

Zo ben weer een beetje boven water, na een zeer heftige week.
Zondag de dertiende, voelde ik rond 10 uur pijn aan mijn rechternier, dat kan heb ik wel vaker steken in maar dat komt omdat ik veel te weinig drink. Maar na een half uur was het zo hevig dat Johan de HAP had gebeld, omdat ik het niet meer uithield had ook al gezegd ik heb een niersteen (heb er 10 jaar geleden ook een gehad dus herkende het meteen). Moesten we komen nou we zijn denk ik 500 meter gereden en omgedraaid wist niet hoe ik het had in de auto dus weer gebeld en toen was binnen een kwartier 20 minuten de Hap bij ons. Onderzocht om andere dingen uit te sluiten, had al urine opgevangen zat inderdaad bloed in wat niet goed is, toen kreeg ik een diclofenac spuit maar die werkte niet heel goed, dus na ene kwartier nog een morfinespuit erachteraan, gelukkig werkte die wel best snel zodat de kolieken af namen, jeetje wat doet dat pijn. Recept achtergelaten voor diclofenac zetpillen daar moest het s`maandag al iets beter op gaan. Kan me van dit hele gebeuren op zondag niets herinneren dat er een arts hier is geweest weet ik wel maar vraag me niet wie het was, hoe hij eruitzag etc, want was zo ver weg van de pijn dat ik het dus niet weet Johan heeft me dit later verteld. Wat ook zo was althans de kolieken bleven uit, maar rond 3 uur kreeg ik het zo koud kreeg mezelf niet meer warm dus weer de huisarts gebeld met spoed komen.
Daar weer gekeken plas nagekeken nog steeds bloed in de urine wederom een morfinespuit gekregen omdat ik gelukkig geen koorts had of andere rare dingen. Dus weer naar huis met een recept voor morfine en nog meer diclofenac zetpillen.
Dinsdag was de pijn iets minder en woensdag weer best veel totdat ik het niet meer uithield woensdagmiddag en weer de huisarts gebeld ook weer meteen komen. De huisarts wilde me op laten nemen maar dat wilde ik niet en toen ging hij zoeken in zijn papieren en zei dan krijg je deze zetpillen en beloof me dat als het erger wordt of koorts of wat anders meteen naar de EHBO. Dat heb ik dus ook belooft. Verder moest ik donderdagmorgen een buikfoto en nier/blaasecho laten maken. De pijn was woensdag/donderdagnacht nog wel erg maar iets minder erg dan smiddags maar vermoedelijk is toen de niersteen ook meegekomen want op de foto en echo was op donderdag niets meer te zien, dat kreeg ik vrijdag te horen toen ik belde maar ik moest wel nog urine inleveren om na te laten kijken waar op dat moment nog een klein beetje bloed inzat. Dus vanmiddag nieuwe urine ingeleverd met de gedachte nu is het goed dus niet helaas zat er nog steeds iets bloed in en nu zelfs een heel lichte ontsteking, terwijl ik me nu beter voel dan enkele dagen geleden. Snap er dus even niets van dus vrijdagmorgen weer urine inleveren en dan hopen dat het weg is want ik wil hele graag op scrapweekeind, maar als ik me zo voel ga ik toch heb ik met Johan afgesproken, want ik voel me best goed oké ben nog niet helemaal fit snel moe maar heb de afgelopen week ook bijna niets gegeten, veel geslapen en gelegen dus de energie is er uit. Nu maar afwachten wat de tijd me brengt hoop van alleen maar goeds heb mijn portie dit jaar wel weer gehad dacht ik zo. Dus het bloggen/scrappen en beppen heeft stil gelegen maar ga proberen alles weer een beetje op te pakken.

Wil wel nog iedereen bedanken voor de lieve woorden, kaarten, smsjes etc, dat doet me dan weer goed heel goed.

Groetjes, Yvon

3 opmerkingen:

  1. Veel sterkte en suuces nog! Knuffel Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreselijke wek is dat voor je geweest.
    Hoop dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.
    Hele dikke knuffel en hoop tot zaterdag.

    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...