zondag 14 augustus 2016

DTP en Animating the image.

Benodigdheden, 4 op elkaar volgende kleuren inkt, 1 stempel, sponsje (grover bv huishoud sponsje of een dikke verfborstel goedkope) en een witte kaart.

Neem 1 stempel bv een bloem, beïnkt deze met een lichte kleur inkt en druk hem enkele malen verspreid op je kaart af.
Doe dit nogmaals maar dan met een andere kleur inkt die iets donkerder is. herhaal dit met de laatste 2 donkerdere kleuren.
Dus kriskras op je kaart in 4 tinten de bloemen stempel afdrukken, zo krijg je een mooie achtergrond papiertje. Als je kaartje redelijk vol is, dep dan je sponsje of verfborstel (wat jij het mooiste vindt, zelf heb ik een dikke verfborstel gebruikt), in 2 of 3 kleuren inkt, begin weer met de lichtste kleur en dep op je kaart met je sponsje of verfborstel en maak zo de achtergrond compleet. Als laatste kan je de randjes nog beïnkten met èèn kleur inkt. Je kan de kaart opplakken op een dubbele kaart of nog verder afwerken, zoals ik gedaan heb met een ingekleurde bloemen stempel die ik geembost heb met embossingpoeder, zo krijg je een nog mooier contrast.

 Een hele simpele techniek, die je stempel afdruk laat bewegen.
EERST DE TEKST HELEMAAL LEZEN VOORDAT JE BEGINT.

Neem een stempel van een dier, mens iets wat normaal gesproken beweegt. Ik heb gekozen voor een kikker en een libelle. Neem de stempel van de kikker, beinkt deze en druk hem af, haal hem daarna NIET van je papier, maar til hem

Veel stempelplezier, Groetjes Yvon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...