vrijdag 31 oktober 2014

Muzikale vrijdag #84

Zo deze keer een keertje op tijd, voor de muzikale vrijdag, die vandaag weer verder gaat om het gezicht af te tasten, we gaan naar de neus.

Tja en als ik aan een liedje over een neus denk, kom ik helaas in vervroegde kerststemming.
Dus ik ga voor de Rudolph the Red Nose Rendeer, komen we vroeg in de kerststemming.

Wikepedia zegt hierover.
Johnny Marks, een radioproducer die al meerdere succesvolle kerstliederen had geschreven, besloot in 1948 om May's verhaal om te zetten naar een lied.
Dit lied werd ingezongen door Harry Brannon voor de New Yorkse radio. Een jaar later maakte Gene Autry er een officieel nummer van. Het lied bereikte dat jaar de eerste plaats in veel hitlijsten, en maakte het personage Rudolph bij een groot publiek bekend. Er werden 2,5 miljoen exemplaren van verkocht. Het lied is in latere jaren nog vele malen gecoverd door andere artiesten, onder wie Dean MartinBing CrosbyBilly MayThe SupremesThe Jackson 5, en Peach Hips.
Muzikale Groetjes Yvon...

3 opmerkingen:

  1. Hahaha, das toevallig, ik vond het daar nog net iets te vroeg voor ;-) Maar wel een hele leuke!!

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuuuuuuuk krijg je al een beetje zin in de kerst.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi, wat leuk dat je mijn blog hebt bezocht en een bericht achter hebt gelaten...

Liefs Yvon...